آخرین اخبارعلمی و فناوری

قرص کلسیم منیزم زینک چاق کننده است؟

قرص کلسیم منیزم زینک دارای ترکیبت ضروری برای بدن است و از اصلی ترین مکمل ها و مولتی ویتامین های خانم ها و آقایان است.

 

اگر تصمیم به مصرف مکمل کلسیم منیزم زینک گرفته اید و با توجه به اشتها آور بودن عنصر زینک ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که آیا این مکمل سبب افزایش وزن و چاقی شما می شود یا نه ؟ و اگر دغدغه تناسب اندام هم داشته باشید این موضوع بیشتر ذهن شما را درگیر کرده پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با مکانسیم و عملکرد این قرص آشنا شوید و با آگاهی بیشتری شروع به مصرف آن کنید.

5 مزیت مهم مصرف قرص کلسیم منیزم زینک:

  1. مصرف این مکمل سبب تقویت ساختمان عضلات و استخوان می شود.
  2. مکمل های حاوی این سه ماده معدنی می توانند روی عملکرد مغز و سیگنال های مغزی تاثیرگذار باشند و در کاهش اضطراب و تنش ها، بهبود علائم افسردگی و حتی بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان به خصوص مصرف قرص منیزیم موثر واقع شود.
  3. مصرف قرص زینک نقش بسزایی در کنترل قند خون دارد.
  4. مصرف قرص زینک و قرص منیزیم سبب بهبود کیفیت خواب نیز می شود.
  5. مصرف قرص کلسیم منیزیم و زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آیا قرص زینک کلسیم منیزیم عامل چاقی و اضافه وزن است؟

قرص کلسیم منیزم زینک چاق کننده

در جواب به این سوال شما باید بگوییم خیر! طبق مطالعات و تحقیقاتی که صورت گرفته این سه عنصر تاثیری روی اضافه وزن و چاقی افراد نداشتند و به عنوان مکمل های افزایش وزن و اشتها آور هم تجویز نمی شوند، از طرفی زینک از آن دسته مواد معدنی محسوب می شود که در فرایند چربی سوزی و کالری سوزی در بدن نقش دارد، قرص کلسیم هم چنین عملکردی دارد و از مهار اسیدهای چرب در روده جلوگیری می کند و مصرف مکمل یا قرص کلسیم یا لبنیات کم چرب ممکن است حتی باعث کاهش وزن شود تا افزایش وزن!

شاید مصرف قرص منیزیم زینک و کلسیم سبب تقویت سیستم ایمنی و افزایش اشتها در افرادی که از بیماری های خاصی مانند سوءتغذیه رنج می برند شود اما به طور کلی تاثیر آن ها بر چاقی و افزایش وزن دیگر افراد مصرف کننده ثابت نشده است.

مصرف همزمان زینک و کلسیم و منیزیم با هم تداخل دارد؟

مصرف قرص کلسیم به تنهایی مزایای زیادی برای سلامت مفاصل و استخوان ها و دندان ها دارد. قرص زینک و قرص منیزیم هم  هر کدام از آن دسته مواد معدنی هستند که در فرایندهای مهم و حیاتی بدن نقش موثر و مهمی دارند.

مصرف مکملی که شامل هر سه ماده در دوزهای پایین و مورد نیاز بدن باشد نه تنها تداخل و عوارضی ندارد، بلکه سبب بهبود کارایی هر یک از آن ها نیز می شود.

خواص قرص کلسیم منیزیم زینک چیست؟

این قرص دارای ترکیبت ضروری برای بدن است و از اصلی ترین مکمل ها و مولتی ویتامین های خانم ها و آقایان است.کلسیم برای عملکرد و انقباض درست عضلات، تسکین درد مفصل ها که به دلیل پوکی استخوان رخ میدهد و عملکرد صحیح سلول های بدن به کار می رود. منیزیم نیز برای استحکام استخوان ها و عملکرد صحیح عضلات و داشتن سیستم عصبی سالم کاربردی است.زینک نیز برای رشد و تکامل جنین نقش مهمی دارد و همچنین وجود این ماده در بدن برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی لازم است و سبب جلوگیری از زایمان زودرس می شود.

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم منیزیوم زینک

بهترین زمان برای مصرف نمودن قرص کلسیم منیزیم زینک به دلیل اینکه در زمان مابین وعده‌های غذایی اسیدهای معده بیشتر ترشح می‌شوند در این زمان است و این موضوع به جذب بهتر ترکیبات این محصول کمک می‌کند.

بهتر است تا 2 ساعت بعد از مصرف و 4 ساعت قبل از مصرف این قرص، از مصرف نمودن سایر مکمل‌ها با ترکیبات دیگر خودداری کنید. به‌دلیل وجود کلسیم در این محصول بهتر است، قرص کلسیم منیزیم زینک را به همراه آب فراوان میل کنید.

کلسیم و چاقی

کلسیم در قرص منیزیم زینک کلسیم

یک بررسی بر روی تعدادی از زنان چاق که قصد کاهش وزن داشتند و در عین حال دچار کمبود کلسیم نیز بودند انجام شد. به چند نفر از خانم ها روزانه دوز مشخصی کلسیم داده شد و نتیجه ای که حاصل شد بر این قرار بود که این گروه نسبت به گروه دیگری که مکمل کلسیم دریافت نکرده بودند، مقدار کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده‌اند. با توجه به رژیمی که برای هر دو گروه ارائه شده بود ، گروهی از خانم ها که مکمل کلسیم دریافت می‌کردند پس از مدت مشخصی حدود ۶ کیلوگرم وزن کم کرده بودند و گروه دیگر که کلسیم مصرف نکرده بودند تنها ۱ کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

در بررسی دیگری که بر روی افراد انجام شد نشان داده شد که افرادی که در رژیم لاغری خود از ماست های کم‌چرب استفاده کرده‌اند در مقایسه با کسانی که ماست در رژیم آنها نبوده است، موفق شده‌اند مقدار ۲۲% وزن بیشتری را از دست بدهند. لازم به ذکر است که مطالعات ثابت کرده که مصرف کلسیم به مقدار کافی باعث می شود تا مهار جذب چربی‌ها در بدن بهتر انجام شود زیرا کلسیم در داخل روده ها، مقدار اسید چرب بیشتری را به خود جذب می‌کند.

اگر شما به جای قرص کلسیم از موادغذایی دارای کلسیم مثل فرآورده‌های لبنی استفاده کنید، مقدار کاهش وزن بیشتری در بدن شما صورت خواهد گرفت. وجود مقدار کافی کلسیم در بدن از بازگشت وزنی که با رژیم کم کرده اید، نیز جلوگیری می‌کند.

پس با توجه به توضیحات فوق میتوان گفت که قرص کلسیم نه چاق کننده است و نه در کاهش وزن موثر می باشد و تاثیر کاهش وزن فقط در افرادی دیده می شود که کمبود کلسیم در بدن خود دارند .

کلسیم منیزیم و زینک سه ماده معدنی مهم برای فعالیت های حیاتی بدن هستند و مصرف همزمان آن ها سبب بهبود عملکرد و کارایی هر یک از این عناصر می شود. یکی از پر فروش ترین مکمل های کلسیم منیزیم زینک توسط شرکت دینه در بسته های 50 عددی تولید می شود که می توانید این محصول را از داروخانه های آنلاین تهیه کنید. ما به شما داروخانه آنلاین داروما را پیشنهاد می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا