آخرین اخباراقتصادی

چه مواردی را قبل از خرید ترون باید بررسی کرد؟

 

ترون یکی از چند ارز محبوب در جهان است که اخیراً توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار رمزارزها را به خود جلب کرده است. عملکرد دقیق این پلتفرم برای پشتیبانی همه‌جانبه از قراردادهای هوشمندغیرقابل انکار است و از ابتدا تا کنون تلاش ترون تشکیل یک سیستم تولید محتوای رایگان به‌صورت بین‌المللی است. اخیرأ خرید ترون، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و آن‌ها ازاین طریق به سود بسیار دست یافته‌اند. هدف اصلی ترون ایجاد یک فضای معامله شاد و سرگرم‌کننده همراه با ارائه فناوری ذخیره‌سازی است که علاوه بر آشنا ساختن کاربران با بازار ترون و اشتراک‌گذاری آسان محتوای دیجیتال با آن‌ها، فضایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند هدف اصلی این پروژه را دنبال کنند. در ادامه جهت معرفی دقیق‌تر ترون، قیمت ترون و همچنین بررسی مواردی را که قبل از خرید این ارز دیجیتال باید در نظر داشت، با ما همراه باشید.

ترون

نحوه عملکرد ترون

ترون پس از ظهور به‌سرعت مورد محبوبیت واقع شده و به‌عنوان محبوب‌ترین بلاک‌چین که همواره کوین آن مورد مصرف قرار می‌گیرد، شناخته شده است. طبق تحلیل ترون، این ارز دیجیتال بر‌مبنای یک اینترنت توزیع‌پذیر و گسترده پایه‌گذاری شده و از بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز حمایت می‌کند. او می‌خواهد با تمام تلاش خود قدرت شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک و گوگل یا امثال این‌ها را محدود کرده و با وادار کردن کاربران به خرید ترون، سود زیادی که این شبکه‌ها از داده‌های اینترنت به‌دست می‌آورند، از آن خود و کاربران خود کند.

ارتباط بین اتریوم و ترون چگونه است؟

کلیه شواهد موجود حاکی از آن است که ترون فعالیت خود را بر روی شبکه اتریوم آغاز کرده و همچنین اتریوم و ترونیکس تبدیل به رقیبی جهت خرید ارز دیجیتال، نامبرده شده‌اند. این پلتفرم غیرمتمرکز و فعال در تولید محتوای دیجیتال، نسبت به بسیاری از سیستم‌های متمرکز و غیرمتمرکز مزایایی دارد. به‌طور مثال در برخی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز و متمرکز، سازندگان خود مجبور به پرداخت سود به کاربران هستند؛ درصورتی‌که در ترون با وجود پلتفرم غیرمتمرکز که مجهز به فناوری بلاک‌چین است، اپراتورها جهت پرداخت وارد میدان خواهند شد. برخی از مزایای دیگر ترون شامل موارد زیر هستند:

  • امکان استفاده از برنامه‌های توزیع شده
  • امکان استفاده از سود توسط کاربرانی که سکه دارند.
  • عدم کلاهبرداری آسان و سؤاستفاده از آن

در ادامه به بررسی نکاتی که قبل از خرید ترون از هر صرافی ارز دیجیتال، باید به آن‌ها توجه کرد همراه باشید.

اهمیت بررسی وایت پیپر ترون

وایت پیپر درواقع ارائه‌دهنده گزارش کامل و جامع در ارتباط با طرح مسئله و همچنین تحلیل ترون به‌طور دقیق است. به همراه وایت پیپر درواقع معایب، مزایا، قیمت ارز دیجیتال و فلسفه ایجاد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل قبل از خرید ارز دیجیتال بهتر است حتماً وایت پیپر آن را بررسی کرد؛ چراکه اکثر رمزارزهایی که اخیراً به بازار عرضه شدند، وایت پیپر شفافی ندارند.

ارزش بازار ارز دیجیتال، عامل مؤثر بر قیمت ترون

با سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز دیجیتال، کاربر بخشی از سرمایه یا پول خود را وارد بازار کرده و بسیار مهم است که میزان آن از ابتدای سرمایه‌گذاری تاکنون با چه تغییراتی روبه‌رو بوده است. ارزش بازار را می‌توان ازطریق محاسبه و از ضرب قیمت ارز دیجیتال ترون در تعداد کل ارزهای در گردش به‌دست آورد. جهت سرمایه‌گذاری ترون، اگر بعد از محاسبه ارزش بازار، مقدار آن به نظر بالا بود، می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد و چنانچه میزان مارکت کپ ترون پایین باشد، ریسک سرمایه‌گذاری بالا است و در این حالت برای خرید ارز دیجیتال، باید نهایت دقت اعمال شود. همچنین در این روش کلیه مواردی که ممکن است بر قیمت ترون تأثیر داشته باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

میزان حجم در گردش ارز دیجیتال

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید ترون توجه و اهمیت به میزان گردش کل ترون‌های موجود در بازار است؛ به‌طوری که هرچه حجم در گردش آن بیشتر باشد، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر خواهد بود. ضمناً این میزان، بر قیمت ترون تأثیر مثبت دارد، به این صورت که هرچه حجم گردش بیشتر باشد، قطعاً میزان تقاضا و عرضه‌ها بیشتر است، در نتیجه قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

حداکثر عرضه ترون

منظور از حداکثر عرضه، تعداد روزهایی است که ارز دیجیتال نامبرده قرار است وارد بازار شود. آگاهی و داشتن اطلاعات در ارتباط با حداکثر عرضه ترون و همچنین قیمت ترون، به خریداران کمک می‌کند که چشم‌انداز بهتری نسبت به آینده آن داشته و خوب و بد آن را تخمین بزنند و با پیش‌بینی موارد ذکر شده، می‌توانند چشم‌انداز بهتری نسبت به آینده آن داشته باشند.

حجم معاملات ترون

توجه به حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال، اهمیت ویژه‌ای برای خرید ترون یا عدم سرمایه‌گذاری روی آن دارد. به‌طور مثال زمانی که حجم معاملات ترون یا هر ارز دیجیتال دیگری بالا باشد، قطعاً نشان‌دهنده محبوبیت و پذیرفته شدن آن توسط کاربران بوده و گزینه مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خواهد بود. در مقابل چنانچه بعد از محاسبه حجم معاملات، نتیجه مطلوبی حاصل نشد، باید از سرمایه‌گذاری بر ارز دیجیتال مربوطه خودداری کرد.

نوع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول، مکانی است که ارز دیجیتال در آن حفظ و نگهداری می‌شود. برخی از ارزهای دیجیتال توسط کیف‌پول‌ها پشتیبانی نمی‌شوند، ولی برخی دیگر از تمامی کیف‌پول‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند. قبل از خرید ترون حتماً بررسی کنید که ارز دیجیتال موردنظر توسط چه کیف پولی پشتیبانی می‌شود. از آن‌جایی که تراست ولت و لجر نانو اس دو کیف مهم در دنیای ارزهای دیجیتال هستند، کاربران قبل از سرمایه‌گذاری، بهتر است بررسی می‌کنند که ارز دیجیتال مورد نظر، از این کیف‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر.

لازم به ذکر است که کلیه مطالب ذکر شده تنها در جهت آشنایی سرمایه‌گذاران با روش‌های مختلف تحلیل ارائه شده و هیچگونه تبلیغی مبنی‌بر خرید ترون نیست؛ زیرا هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز دیجیتال، باید توسط افراد آموزش دیده و با تجربه انجام شود تا با مدیریت ریسک، از بروز خطاهای احتمالی و ایجاد ضرر، جلوگیری به عمل آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا