آخرین اخبارسیاسی

طوفان قدس در راه است…

آرش حسینی

 

روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرصت و بهانه‌ای برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نمادی از همبستگی و وحدت مسلمانان و همه انسان‌های آزاده جهان برای اعلان انزجار از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. در این روز، مسلمانان با یکدیگر همدلی و همراهی می‌کنند تا صدای مظلومیت فلسطینیان را به گوش جهانیان برسانند و بر اهمیت احیای حقوق این ملت مظلوم تأکید کنند.

این روز که به همت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نام‌گذاری شده است، یکی از پیامدهای بین‌المللی انقلاب اسلامی و فراخوانی برای بیداری جمعی و ایستادگی در کنار مردم مظلوم فلسطین و مقابله با جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی است.

این ابداع تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، مرزهای کشورها را درنوردیده و امروزه نه ‌تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان، در بسیج افکار عمومی بر ضد صهیونیسم  نقش مهمی دارد. روز قدس، یادآور این واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران پیام آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی و دفاع از مظلومان را به جهان مخابره کرده است.

روز قدس امسال (1445 ق) به دلیل حادثه طوفان الاقصی و جنایات و نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی که متعاقب آن آغاز شد، اهمیت مضاعف پیدا کرده است؛ طوفان الاقصی سرفصل جدیدی در تاریخ تقابل ملت فلسطین با رژیم اشغالگر قدس باز کرد و این عملیات نشان داد که همه طرح‌های آمریکایی و غربی برای حل مسئله فلسطین و عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی مانند کف روی آب است و آتش خشم ملت تحت اشغال و ستم فلسطین، خاموش شدنی نیست.

طوفان الاقصی نشان داد ، هیچ راه‌حلی بدون در نظر گرفتن حقوق مسلم مردم فلسطین اعم از ساکنان سرزمین‌های کرانه باختری و غزه، به نتیجه نخواهد نرسید.کاهش ارزش پول ملی، کاهش سرمایه‌گذاری، مهاجرت معکوس، توقف عادی‌سازی با اعراب، ناامن شدن دریای سرخ و… از آثار کوتاه‌مدت طوفان الاقصی بر رژیم اشغالگر قدس است و در درازمدت هم به مدد الهی فرایند فروپاشی این رژیم را تسهیل خواهد کرد.

از سوی دیگر این حادثه پرده از چهره رژیم غاصب صهيونيستی برداشت و موجب شد که این رژیم دست به نسل‌کشی و جنایت جدیدی بزند که نظیر آن در تاریخ کم‌تر دیده شده است، کشتار بیش از 30 هزار زن و کودک و پیر و جوان در عرض چند ماه موجب شده ، افکار عمومی جهان بر ضد این رژیم اشغالگر بسیج شود و هزینه سنگینی برای این رژیم تحمیل کند.

با این وصف، روز قدس امسال می‌تواند نقش تعیین‌کننده در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود طوفان دیگری به‌مثابه طوفان الاقصی در سراسر جهان علیه خشونت، تجاوز، جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی صورت بگیرد. روز قدس فرصت مهمی برای بهره‌مندی از دیپلماسی عمومی بر ضد این رژیم است. مسلمانان جهان و همه انسان‌های آزاده (عرب و عجم و شرقی و غربی) باید با حضور در راهپیمایی ضد صهیونیستی در روز قدس و بهره‌گیری از نمادهایی مانند همراه داشتن چفیه و پرچم فلسطین، کفن‌پوشی، همراه داشتن نمادین کودکان، همراه داشتن نمادهای گرسنگی و قحطی، اجرای سرود و نمایش، حمایت خود را از مردم مظلوم و آواره غزه اعلام کرده و ثابت کنند که یک جهان پشت غزه است. در این روز باید به رژیم غاصب و حامیان غربی آن نشان داد که غزه نه ‌تنها قتلگاه مردم بی‌پناه این سرزمین، بلکه عرصه تجلی وجدان بشری نیز هست. روز قدس باید نشان دهد ، غزه مرز انسانیت و توحش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا