آخرین اخباراقتصادی

مزایای سرمایه گذاری بر روی تبلیغات

مصطفی یحیائی – ارشد علوم ارتباطات

اگر در کسوت یک کارآفرین اولین گام ها را در حوزه ی کسب و کار می گذارید و یا به عنوان یک استارت آپ  نوپا در حال راه اندازی کسب و کارتان هستید مطالب زیر را به دقت دنبال کنید. در این راستا چقدر در حوزه ی تبلیغات سرمایه گذاری کرده اید؟ یا به عبارتی چند درصد هزینه کرد نهایی کسب و کارتان را به حیطه ی تبلیغات اختصاص می دهید. معیار و ملاک موفقیت تان را می توانید در پاسخ به این سئوالات دنبال کنید. هر چه درصد هزینه کردتان طبق ارقام و اعداد اعلامی تان بیشتر باشد، قطعا میزان دستیابی به موفقیت تان بیشتر خواهد بود. یادتان باشد هر چه بیشتر دیده و شنیده شوید ، در ذهن ها بیشتر باقی خواهید ماند.

در دنیای امروز تبلیغات از یک انتخاب ساده اختیاری ، به امری اجباری و تاثیرگذار تبدیل شده است و کسانی که اعتقادی به انجام تبلیغات ندارند، محکوم به شکست در کسب و کارشان هستند.

شکی نیست که تبلیغات به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی و ترویج کسب و کار، نقش حیاتی در رشد و توسعه آنها دارد. هر چند که محصول یا خدمات شما بسیار عالی باشد، اما اگر مشتریان به وجود آن آگاه نباشند، قطعا فروش و درآمد احتمالی شما با آنچه پتانسیلش را دارید فاصله ی قابل توجهی خواهد داشت.  به همین دلیل است که بزرگان حوزه ی بازاریابی بر این عقیده اند که سرمایه ‌گذاری در حوزه تبلیغات می‌تواند به شما امکان دهد تا به شکلی موثر و موفق در بازار حضور پیدا کنید.

در واقع تبلیغات نه تنها به شما این اجازه را می‌ دهد تا برند خود را در بازار معرفی کنید و شناخت آن را افزایش دهید، بلکه با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مناسب، مشتریان با نام و لوگوی برند شما آشنا می‌ شوند و اعتماد به برند شما را تجربه می‌کنند.اینگونه می توانید بازار هدفتان را گسترش دهید و مشتریان جدید را جذب کنید.

افزایش فروش اولین دستاورد یک تبلیغات موفق است. تبلیغات می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش فروش شما داشته باشد. با ایجاد و اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی مناسب، مشتریان بیشتری به محصولات یا خدمات شما علاقه‌ مند می‌شوند و باعث افزایش فروش و درآمد شما خواهند شد.بالاخص در بازارهای رقابتی امروز ، حضور قوی در تبلیغات اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

چرایی تبلیغات؟
چرایی تبلیغات؟

با سرمایه‌ گذاری در تبلیغات و ایجاد استراتژی‌ های منحصر به فرد، می ‌توانید با رقبای خود رقابت کنید و به عنوان یک برند قوی و مطرح در ذهن مشتریانتان جایگاه خاصی پیدا کنید و پیام‌ها و ارزش‌های برند تان را به مشتریان منتقل کنید و با آن‌ ها در ارتباط باشید. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، بازار پر از محصولات و خدمات مشابه است، ولی تبلیغات به شما این اجازه را می ‌دهد تا تفاوت‌ ها و مزیت ‌های برند خود را به مشتریان نشان دهید. با سرمایه‌ گذاری در تبلیغات، می‌توانید برند خود را استحکام بخشیده و به عنوان یک گزینه منحصر به فرد در ذهن مشتریان ماندگار شوید.

تمام مزایای تبلیغات به یک سو و چگونه تبلیغ کردن سوی دیگر ماجرا قرار دارد. هنوز تعداد زیادی از برندها در کشور ما به تبلیغات نگاهی گذرا دارند و تبلیغات را تنها منحصر به طراحی یک کاتالوگ یا بنر تبلیغاتی می دانند و با همین هزینه های اندک و البته غیرکارشناسی انتظار معجزه در فروش را دارند. در حالیکه، منظور از تبلیغات نه هر نوع تبلیغی ، بلکه از نوع موثرش مد نظر ماست. یادتان باشد اجرای یک برنامه  تبلیغاتی اثربخش لزوما نیاز به صرف هزینه های هنگفت  ندارد بلکه نیاز به یک طرح و برنامه ی حساب شده و گام به گام دارد.

باید گروه خاصی از مخاطبان را با توجه به تولیداتان مدنظر قرار دهید، چرا که  تبلیغات با هدف قراردادن مخاطبان به شکل جذاب و خلاق، یکی ازعوامل اساسی در تشویق آن ها برای خرید است. از اینرو، علی رغم هزینه های سر سام آوری که بابت ساخت و پخش تبلیغات صرف می شود، میزان اثر بخشی آن ها بیشتر مد نظر بوده که تداوم خرید و وفاداری نسبت به آن نام تجاری را به همراه داشته باشد.

همانطور که برای راه اندازی یک کسب و کار کارآفرینانه نبوغ و خلاقیت در تمام عرصه های رشد و توسعه اش تاثیرگذار بوده، تبلیغات موثر هم نشات گرفته از ایده های نو است و در این صورت می تواند ذهن مخاطبان را درگیر نماید و مشتریان را وادار به انتخاب برند شما نماید. کارآفرینان جوان و صاحبان استارت آپ ها باید به این باور برسند که تبلیغات درست و اصولی نه تنها هزینه کرد نیست، بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای رشد و توسعه ی هر چه بیشتر کسب و کارتان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا