آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

فرانسه مالیات پروازها را برای پرداخت هزینه قطار افزایش می دهد

سفر با قطار اغلب گرانتر از پرواز است. آیا مالیات بر حمل و نقل هوایی برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی می تواند به تغییر آن کمک کند؟

کلمان بوون وزیر حمل و نقل این کشور این هفته اعلام کرد فرانسه برای سرمایه گذاری بیشتر در راه آهن، مالیات بر پروازها را افزایش می دهد. هدف از این اقدام، جذاب‌تر کردن سفر با قطار با کاهش فاصله قیمت بین بلیط هواپیما و بلیط قطار است. او به رادیو تلویزیون فرانسوی RMC گفت: «بسیاری از مردم از این واقعیت که پرواز با قطار ارزان‌تر است، شوکه شده‌اند.

این یک تصویر مشابه در سراسر قاره است. ماه گذشته صلح سبز تجزیه و تحلیلی را منتشر کرد که نشان می داد سوار شدن به قطار به طور متوسط دو برابر هزینه پرواز است. در این گزارش هزینه‌های بلیت پرواز و قطار در 112 مسیر در اروپا، از جمله 94 اتصال برون مرزی، مقایسه شده است.

جو داردن، مدیر هوانوردی در گروه کمپین حمل و نقل پاک، حمل و نقل و محیط زیست (T&E) می گوید: «در یک بحران آب و هوایی، اعطای معافیت های مالیاتی به بخش فوق آلاینده با چالش های امروزی ناسازگار است. او از برنامه‌های فرانسه استقبال می‌کند و امیدوار است که در آینده بیشتر پیش برود.

فرانسه مالیات پروازها را برای پرداخت هزینه قطار افزایش می دهد
فرانسه مالیات پروازها را برای پرداخت هزینه قطار افزایش می دهد

این قطار نیست که گران است. ژان پیر فاراندو، مدیر عامل SNCF در سال 2021 گفت: این هواپیما است که به اندازه کافی گران نیست. من نمی فهمم چرا خطوط هوایی از هرگونه مالیات بر نفت سفید معاف هستند. من برای انرژی و گازوئیلم مالیات می پردازم.»

سوخت‌های پایدار بیشتر، «تانکرکشی» کمتر: قوانین جدید اتحادیه اروپا چگونه هدفشان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هوانوردی است این بحثی است که جای تعجب نیست که در صنعت هوانوردی به خوبی پیش نمی رود.

در واکنش به اقدام فرانسه، بزرگترین انجمن هواپیمایی اتحادیه اروپا خطوط هوایی اروپا به یورونیوز گرین گفت: «فرانسه در حال حاضر برخی از شدیدترین مالیات‌های پرواز اتحادیه اروپا را اعمال می‌کند. پیاده‌روی بیشتر آن‌ها بودجه بیشتری را برای کربن‌زدایی هوانوردی یا سرمایه‌گذاری‌های بیشتر ریلی تضمین نمی‌کند.»

همچنین به اهمیت این صنعت برای اقتصاد و بخش گردشگری اشاره می کند. افزایش مالیات ها منجر به افزایش قیمت پروازها می شود که می تواند سفر کمتری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا