آخرین اخبارانرژی

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران:با پویش ملی «هر خانه یک اتاق گرم»، مهربانی‌های‌مان را تقسیم کنیم

پویش «هر خانه یک اتاق گرم» در سراسر کشور، با هدف افزایش مشارکت مردم در مدیریت مصرف و کمک به حفظ جریان پایدار گاز در مناطق شمالی و شرق کشور تا 20 بهمن ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، عباس اعظمی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، ضمن تقدیر از رفتار مسئولانه هموطنان در عمل به توصیه‌های این شرکت به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز در کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در شرکت ملی گاز ایران در رابطه با شدت برودت دما در کشور به خصوص از نیمه دوم دی‌ماه، برگزاری پویش سراسری (ملی) «هر خانه یک اتاق گرم» به عنوان یکی از اقدامات مدنظر این شرکت در راهبرد مقابله با موج سرمای 1401، در دستور کار بود.

وی درخصوص دلیل برگزاری این پویش در این مقطع زمانی، گفت: موج سرمای شدید و پایدار در گستره وسیعی از شرق تا غرب کشور، بنا بر گزارش‌ها، منجر به رسیدن دمای هوای 20 استان به زیر 10 درجه سانتیگراد و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده؛ ضمن آن‌که همزمان با این شرایط، قطع ناگهانی واردات گاز از ترکمنستان نیز، افت فشار در شبکه و محدودیت جزیی و مقطعی در گازرسانی به مناطق شمالی و شرق کشور را رقم زده است.

اعظمی ادامه داد: از این رو، شرکت ملی گاز ایران با اتکا به روحیه همدلی و همکاری مسئولانه هموطنان، اقدام به راه‌اندازی این پویش با هدف مشارکت حداکثری مردم در مدیریت مصرف گاز و پیشگیری از افت فشار و قطع احتمالی جریان گاز در مناطق شمال و شمال‌شرق کشور کرد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در رابطه با چگونگی مشارکت در این پویش و بازه زمانی آن، گفت: از آنجا که مطابق اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، هفته گذشته به عنوان نقطه آغاز موج جدید سرما عنوان شده، پویش سراسری «هر خانه یک اتاق گرم» از روز پنجشنبه 20 دی‌ماه به مدت یک ماه برگزار شده است. هموطنان عزیز می‌توانند در این مدت با گرم نگه داشتن صرفاً یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی در اتاق‌های دیگر در این اقدام ملی مشارکت کرده تا مثل همیشه ثابت کنند در سختی‌ها، با تقسیم مهربانی‌ها در کنار هم هستند.

وی با بیان این‌که پوشیدن لباس مناسب فصل زمستان به جای افزایش درجه حرارت محل سکونت نقش بسزایی در پایداری شبکه گاز کشور دارد، گفت: هموطنان می‌توانند ضمن انجام این اقدامات با ارسال نام و خانوادگی و شماره تلفن همراه به سرشماره 3000194 با عنوان “شهروند مسئولیت‌پذیر” در این پویش شرکت کنند و شرکت ملی گاز ایران در پایان دوره پویش به قید قرعه به تعدادی از مشارکت‌کنندگان جوایزی را اهدا خواهد کرد.

اعظمی درخصوص اهمیت عملکرد مشترکین خانگی در مدیریت مصرف گاز کشور، گفت: حفظ جریان گاز خانگی همواره اولویت شرکت ملی گاز ایران بوده و این شرکت ضمن برگزاری چندین دور از جلسات مدیریت بحران و آمادگی برای تامین پایدار سوخت زمستانی، پیش و در حین دوره سرد سال، تمهیدات لازم را برای عبور از این دوره اندیشیده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در پایان، اظهار داشت: با این حال، از آن‌جا که آمار گازرسانی در شهرها بالغ بر 98 درصد و روستاها بیش از 86 درصد است و بخش خانگی و تجاری همواره بیشترین میزان مصرف گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص داده و در دوره سرد سال نیز سهم مصرف بخش خانگی و تجاری به حدود ۸۰ درصد می‌رسد، تاثیر کاهش مصرف از سوی هموطنان در حفظ جریان پایدار گاز در کشور، موضوعی انکار ناشدنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا