آخرین اخبارخراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:زمینه برای گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود

نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضا بهنام : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: زمینه لازم باید برای گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود.
طالبی با بیان این مطلب در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات آموزه‌های دینی در ضرورت توجه بشر به مقوله گردشگری و سفر، باید زمینه لازم برای گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود.
وی توجه به موضوعات فرهنگی جوامع از مهمترین عوامل مؤثر در توسعه گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران و متولیان این حوزه باید به این موضوع توجه داشته باشند.
معاون استاندار لازمه توسعه صنعت گردشگری را توجه به فرهنگ هر منطقه خواند و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران این حوزه باید به فرهنگ محلی توجه ویژه ای داشته باشند.
طالبی با تأکید بر این که گردشگری، سومین صنعت بزرگ اقتصادی جهان است، متذکر شد: در حوزه گردشگری شاهد سرمایه‌های خدادادی فراوانی هستیم که ظرفیت طبیعی بی‌بدیلی می باشد.
وی با اشاره به آثار اقتصادی گردشگری تصریح نمود: خراسان جنوبی جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و تلاش‌های فراوانی هم برای جذب گردشگر شده اما به نظر می رسد کافی نیست.
معاون استاندار، ۱۰۲ هزار کیلومترمربع کویر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان برشمرد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود آثار تاریخی و طبیعی استان بیش از پیش در سطح ملی و جهانی معرفی شود.
طالبی ادامه داد: در شهرستان طبس هم جاذبه‌های طبیعی بسیار خوبی وجود دارد که امید است با ایجاد زمینه‌‍‌های لازم، این آثار در سطح کشور و جهان معرفی شوند و در راستای تحول اقتصادی موثر باشند.
وی با اشاره به آثار اجتماعی و فرهنگی حوزه گردشگری گفت: وجود ۱۱۰ قلعه تاریخی و مساجد قدیمی در کنار آثار ملی و جهانی، نشان دهنده فرهنگ غنی مردم استان است که باید برای معرفی آن در سطح جهان تلاش شود.
شایان ذکر است؛ در این مراسم که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، از خدمات حسن رمضانی تقدیر شده و هادی شاهوردی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا