آخرین اخبارخراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:روزانه ۱۸۰ تن مرغ در خراسان جنوبی تولید می‌شود

نقش نیوز – خراسان جنوبی –  رضابهنام : جعفری گفت: خراسان جنوبی روزانه ۱۸۰ تن مرغ تولیدی دارد که ۴۰ تن مصرف استان است و ۱۴۰ تن دیگر به سایر شهرها صادر می شود.
«مهدی جعفری»  در بازدید استاندار خراسان جنوبی از انبارهای ذخیره سازی اقلام و کالاهای اساسی استان با بیان اینکه طبق تاکید استاندار مبنی بر اینکه هر چه سردخانه در استان وجود دارد، از کالاهای اساسی پُر کنید و خالی نگذارید، گفت: بر همین مبنا جهاد کشاورزی استان تمام سردخانه های استان را مازاد بر نیاز استان پُر کرده است. وی با بیان اینکه در خصوص مرغ منجمد هیچ مشکل و نگرانی در استان نداریم، افزود: خراسان جنوبی روزانه 180 تن مرغ تولیدی دارد که 40 تن مصرف استان است و 140 تن اضافه به شهرهای دیگر صادر می‌شود، ظرفیت تولیدی استان تا پایان سال روزانه به 220 تن می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص تخم مرغ روزانه 90 تن در استان تولید وجود دارد، گفت: مصرف استان 30 تن است و 60 تن مازاد را به چهار استان مجاور می فرستیم. جعفری با اشاره به اینکه برای مرغ مازاد استان بازار سیستان و بلوچستان را پیدا کردیم و برای اولین بار است که مجوز صادرات مرغ زنده از استان به سیستان و بلوچستان گرفته شده است، اظهارداشت: از هفته آینده این موضوع عملی خواهد شد، این مجوز براساس پیگیری هایی که بنده و استاندار در تهران داشتیم صادر شد.

وی افزود: همچنین طی سه ماهه اخیر سه میلیون و 700 هزار تخم نطفه دار بین مرغ دارها در استان به قیمت 6 هزار تومان توزیع شده است تا در پایان سال با کمبود جوجه ریزی مواجه نباشند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سردخانه میوه فردوس و سردخانه بیرجند در مجموع 800 تن میوه شامل 400 تن سیب و 400 تن پرتقال را برای شب عید ذخیره سازی می کنند، افزود: سال قبل بیش از 700 تن میوه برای شب عید ذخیره داشتیم و بیشتر از این میزان، کشش بازار استان نیست که بخواهیم ذخیره سازی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا