آخرین اخبارخراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: آغاز عملیات توزیع ۵۴۵ تن برنج در هفته جاری

 

 نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضابهنام:جعفری از آغاز عملیات توزیع ۵۴۵ تن برنج در هفته جاری خبر داد و گفت: هیچ مشکل و کمبودی در خصوص کالاهای تنظیم بازار در استان وجود ندارد. «مهدی جعفری»  در نشست خبری مباحث مرتبط با تنظیم بازار استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ بازرس و ۶۰ ناظر تحت عنوان همیاران بازار در تمام شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به توزیع کالاهای اساسی از ابتدای مهرماه امسال تا ۲۸ بهمن ماه امسال، گفت: در این مدت در مهرماه و آبان ماه هر کدام ۵۰۰ تن برنج، در آذر ماه ۲۵۰ تن و در دی ماه ۳۰۰ تن برنج در سطح استان توزیع شده است. وی ادامه داد: در مرحله پنجم در بهمن ماه ۷۵۰ تن برنج سهمیه داشته ایم که تاکنون ۳۷۵ تن توزیع شده و ۱۷۰ تن برنج تایلندی و ۳۷۵ تن برنج هندی در این هفته عملیات توزیع آن انجام خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه ۱۵۰ تن برنج نیز تحت عنوان سید معیشتی در اختیار نهادهای حمایتی و فروشگاه های اتکا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مجموع سهمیه برنج استان در بهمن و اسفندماه ۹۲۰ تن است و البته درخواست برنج مازاد هم داده ایم تا در ماه‌های آینده با مشکل مواجه نشویم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت هر کیلوگرم برنج هندی ۲۴ هزار تومان است و از ابتدای مهرماه تاکنون هزار و ۷۷۵ تن برنج در استان توزیع شده و ۵۴۵ تن برنج دیگر نیز در حال توزیع است. وی با اشاره به اینکه ۱۷۵ تن شکر خانوار با قیمت هر کیلوگرم ۱۵هزار و ۲۳۰ تومان، ۵۰ تن شکر صنف و قنادان و ۱۸۶ تن شکر زنبورداران در حال توزیع است، یادآور شد: قبل از بهمن ماه تخصیص سهمیه شکر در استان نداشته ایم. جعفری از توزیع ۱۰۰ تن مرغ منجمد در مرحله نخست خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۰ تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه میانگین گوشت مرغ تولیدی روزانه استان را ۱۵۰ تن اعلام کرد و افزود: از این میزان ۴۰ تن در داخل استان مصرف می شود و ۱۱۰ تن مازاد هم به استان های خراسان رضوی، یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می شود. وی عنوان کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در استان ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت تخم مرغ نیز ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان در خرده فروشی ها است. جعفری با اشاره به اینکه تخم مرغ تولیدی روزانه در خراسان جنوبی ۹۰ تن است، افزود: از این میزان ۳۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود و هیچ مشکلی در خصوص مرغ و گوشت و کالاهای تنظیم بازار در استان وجود ندارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد سر دست تنظیم بازار برای خراسان‌ جنوبی ابلاغ شده است، گفت: قیمت هر کیلوگرم برای مصرف کننده ۱۰۷ هزار تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از انجام ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: همچنین هزار و ۸۲۵ مورد گزارش به ستاد خبری ۱۲۴ ارسال شده است که هزار و ۲۸۱ مورد پاسخ اده شده است. جعفری با بیان اینکه ۶۸۲ واحد صنفی منجر به أخذ تعهد شده است، گفت: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات ۵۸ میلیارد ریال بوده است و تخلفات نیز کم فروشی در حوزه آزاد و نان و عدم رعایت ساعت پخت در نانوایی‌ها بوده است. وی با اشاره به اینکه اختفا و ارزش خارج از شبکه نیز به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بوده است، افزود: در حال حاضر ۷۲۴ تن انواع روغن نیز در حال توزیع است و در عرضه اینترنتی کالاهای شکر، مرغ و برنج در مرکز استان در حال انجام است. رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است و پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع کود نیز موجودی انبارهای استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا