استان هاخراسان جنوبیویژه

خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب کرد

رضا بهنام- خراسان جنوبی-«علی اکبر اکبری‌راد»با بیان مطلب فوق گفت: در پی ایجاد محیط منناسب کسب و کار برای سرمایه گذاران در استان خراسان جنوبی توسط استاندار این استان، خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب کرده است.

اکبری راد تصریح کرد: در اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار در کشور، خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را در سال گذشته جلب نموده است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده چهار قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق های بازرگای، تعاونی و اصناف ایران موظف هستند تا به منظور اطلاع سیاست گذاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین کنند، گفت: در همین راستا و پس از اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار (به صورت فصلی) و طرح شاخص کل اقتصاد و صنعت به صورت ماهانه، اتاق ایران ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادی مرتبط با کسب و کار را به عمل آورده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تریح کرد: در اجرای نتایج اولیه، دوره اجرای طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در سال گذشته که در آن یک هزار و 600 فعال اقتصادی از مجموعه (اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف ایران) در اردیبهشت ماه و خردادماه سال جاری انجام گرفت، دستگاه های اجرایی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد به ترتیب بیشترین میزان رضایت فعالان را جلب نموده و در مقابل سه استان تهران، خراسان شمالی و اصفهان کمترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را به خود اختصاص داده اند.

اکبری راد افزود: سهولت در فرآیندهای اداری و سرعت در ارائه «خدمات» کیفیت رسیدگی به درخواست های قانونی مراجعان، تحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع، شفافیت و اطلاع رسانی در زمنیه ارائه خدمات از جمله معیار و شاخص هایی بودند که توسط یک هزار و 600 فعال اقتصادی در سه اتاق ایران مورد ارزیابی قرارگرفت.

وی ادامه داد: در این راستا و پی در پی ایجاد محیط مناسب کسب و کار در استان و اهتمام استاندار و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی برای این شاخص، خراسان جنوبی توانست رتبه برتر را کسب کرده و رضایت فعالان اقتصادی را جلب کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران؛ میزان رضایت فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی از عملکرد دستگاه های اجرایی در مقایسه با فعالان اقتصادی در بخش خدمات و صنعت بهتر ارزیابی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا