آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

آغاز عملیات اجرایی نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی

رضا بهنام- خراسان جنوبی-  استاندار خراسان جنوبی در دومین روز از هفته دولت با سفر به شهرستان سرایان عملیات اجرایی نهضت گلخانه ای استان را به نمایندگی از چهار مجتمع های گلخانه ای سرایان، زیرکوه، نهبندان و سربیشه در مساحت ۱۲۴ هکتار با پیش بینی اعتبار ۱۱۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی۱۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم آغاز کرد.

مجتمع گلخانه ای سرایان در بخش آیسک به مساحت ۴۰ هکتار و در مساحت ۳۷ هکتار از جمله  این طرح‌های گلخانه ای بود و همزمان با افتتاح عملیات نهضت گلخانه ای استان، ۲ واحد گلخانه ای در شهرستان قاین و بشرویه به مساحت ۱.۵ هکتار و اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه دو طرح آبی در حوزه آب و فاضلاب را افتتاح کرد. پروژه مخزن آب و ایستگاه پمپاژ آب شهر سرایان از جمله این طرح‌ها بود که به بهره برداری رسید.

همچنین مخزن آب شهر سرایان با ایستگاه پمپاژ شهر سرایان با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان افتتاح و جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر از مزایای آن بهرمند شد. این مخزن با ۲.۳۶ کیلومتری خط نتقال و ظرفیت ایستگاه پمپاژ ۲۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت مخزن ۲ هزار متری اجرا شده است.

در ادامه سفر پروژه عملیات آبرسانی به پنج روستای کوهستانی شهرستان سرایان شامل ابامنصوری، اویز، نوبهار، خورزاد، بنی خانیک با اعتبار بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و جمعیتی حدود ۳۲۰ نفر از مزایای ان برخوردار شدند. احداث مخزن ۷۲۰ متر مکعب و ۱۴ کیلومتر لوله گذاری و خطوط انتقال و اجرای ۲ کیلومتر پست برق و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ از مشخصات فنی این پروژه است.

همچنین در جریان سفر، استاندار در مجتمع گردشگری و آسیاب کاکوی سرایان حضور یافت و ضمن بازدید قول مساعد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا