آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبیویژه

اهتمام استان، بر حل مشکلات کارخانجات فرآوری شیر است.

خراسان جنوبی-رضا بهنام- عابدی اظهار داشت: پیگیری مسایل و مشکلات موجود از طریق دستگاه های اجرایی استان از مهمترین اقداماتی است که در این زمینه در دستور کار قرار داده ایم.
معاون استاندار تصریح نمود: علیرغم اعلام مدیران کارخانجات شیر مبنی بر کمبود شیر در استان، برابر گزارش اتحادیه دامداران، امکان تأمین شیر مورد نیاز کارخانجات فعال محصولات لبنی در استان وجود دارد و این موضوع در کاهش هزینه های تأمین مواد اولیه بسیار مؤثر است، لذا همت صاحبان صنایع فرآوری شیر در جهت رفع مشکلات احتمالی مورد انتظار می باشد.
عابدی با اشاره به آمار رسمی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمار نیروهای مشغول به کار در این واحدهای تولیدی متذکر شد: آن چه برای ما مهم است میزان اشتغال ایجاد شده و حفظ و نگهداری این اشتغال می باشد.
وی با تأکید بر نقش به روز رسانی در افزایش کیفیت و درآمد واحدهای تولیدی، گفت: هر واحد تولیدی برای ماندگاری و ادامه فعالیت می بایست به علم روز آراسته شود و با شناخت درست از ذائقه بازار، تولیدات خود را تغییر دهد.
به گفته وی؛ در بازار رقابتی ایجاد شده در شرایط موجود، واحدی برنده است که بازار فروش مناسبی در اختیار داشته و آمادگی مقابله با تکانه های بازار را نیز داشته باشد.
معاون استاندار با اشاره به پیشنهاد نماینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری مشترک و یا ایجاد اتحادیه کارخانجات لبنی می تواند روند پیگیری مسایل را شتاب بخشیده، در تأمین هر چه سریعتر اقلام مورد نیاز و بازار فروش مؤثر باشد.
عابدی تأکید کرد: ایجاد و شکل گیری چنین مجموعه هایی نیاز به کار کارشناسی لازم و بررسی های اولیه دارد.
وی با اشاره به رتبه برتر استان به واسطه فعالیت ۷ شرکت سهامی زراعی اظهار داشت: همگرایی، هم افزایی و کار گروهی می تواند گره گشای بخش عمده ای از مشکلات باشد و این مهم از طریق ارتباط نزدیک بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی مقدور و میسر می باشد.
معاون استاندار با اشاره به نقش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در پیگیری و رفع مشکلات واحد های تولیدی، گفت: آن چه در اجرای مصوبات این کارگروه مؤثر است، همراهی و همت تولید کننده است
به گفته وی؛ این موضوع در زمینه مشکلات واحدهای تولید محصولات لبنی نیز مصداق دارد.
عابدی تأکید کرد: دولت برای مساعدت با واحدهای فرآوری محصولات لبنی، تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: در همین راستا جهاد کشاورزی برای سال جاری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی پیش بینی نموده که می بایست توسط این مجموعه پیگیری و محقق گردد.
در این جلسه مقرر شد؛ بانک کشاورزی تسهیلات مربوط به آقای مشار (شرکت کشت و صنعت بیدمشک) را برای ایجاد کارخانه تولید شیرخشک از محل صندوق توسعه ملی تأمین نماید و جهاد کشاورزی نیز جهت اخذ این تسهیلات پیگیری های لازم را صورت دهد.
معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز طی مکاتبه ای با دستگاه های اجرایی بر خرید محصولات لبنی مورد نیاز آنها از محل تولیدات استان تأکید نماید.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا