استان هاخراسان جنوبیویژه

افزایش ۲۱۵ درصدی سرمایه گذاری در زمینه توسعه خدمات شرکت مخابرات در استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا رفتار مصرف کننده های اینترنت تغییر پیدا کرد و کمبود زیرساخت ها زیاد شد، گفت: مصرف پیک اینترنت در استان بعد از شیوع ویروس کرونا به ۱۶ گیگ در روز رسیده است در حالی که قبل از شیوع این ویروس حدود ۳ گیگ مصرف می شده است.

او اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا بدون هیچ محدودیتی دیتا در 132 منطقه روستایی و شهری در استان توسعه پیدا کرد این در حالی اتفاق افتاده است که شرکت مخابرات تعهدی در این زمینه ندارد.

وی با بیان اینکه شبکه VDSL در بیش از ۵ شهرستان خراسان جنوبی امسال راه اندازی شده است، افزود: در این راستا ۲هزار و 338 پورت به ظرفیت VDSL استان اضافه شده است.
آذری نصرآباد به بحث دیتای ثابت اشاره کرد و گفت: امکان استفاده از دیتای ثابت امسال در بستر فیبر نوری در شهرهای بیرجند، فردوس و قاین فراهم شده است.

وی با اشاره به اتصال هزار واحد آموزشی به سیستم اینترنت پرسرعت افزود: از این تعداد ۴۲۹ مورد در روستا‌ها و بقیه در نقاط شهری بوده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی همچنین از بهره مندی ۵۱ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت:همچنین ۹۶ درصد روستائیان از تلفن ثابت و ۹۰ درصد از خدمات تلفن همراه بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۵۳ سایت جدید تلفن همراه روستایی و شهری در استان راه اندازی شده است، افزود: برای احداث هر سایت اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز است و در حال حاضر ۵۵۰ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱هزار و ۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: مردم استان در حال استفاده از این پروژه ها هستند و این موضوع نشان دهنده افزایش ۲۱۵ درصدی سرمایه گذاری در زمینه توسعه خدمات شرکت مخابرات در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه شبکه فیبر نوری به عنوان یک زیر ساخت اصلی و پایدار در حال اجرا است،افزود: امسال ۱۹۱ کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستاهای استان اجرا شد تا اپراتورها بتوانند از این بستر برای ارائه خدمات بیشتر به مردم استفاده کنند و در این راستا امسال در شهر طبس مسینا به طول ۲۵ کیلومتر بحث توسعه شبکه فیبر نوری اجرایی شد.

آذری با توجه به اینکه ۹۹ درصد از مردم استان امکان استفاده از خدمات مخابراتی را دارند، گفت: ۹۶ درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش تلفن ثابت خانگی قرار گرفتند و ۵۱ درصد از جمعیت روستایی استان از ظرفیت اینترنت پر سرعت استفاده می کنند.

وی به بحث مشکل تلفن ثابت شهرک های اطراف بیرجند اشاره کرد و افزود: مردم شهرک های اطراف بیرجند از جمله امیرآباد، چهکند و حاجی آباد نیاز چند ساله ای برای دسترسی به تلفن ثابت دارند و در این راستا شبکه کابل مسی تلفن ثابت در چهکند و اميرآباد به اتمام رسیده و در حاجی آباد در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا