آخرین اخباراقتصادی

انواع وام‌های دو بانک مسکن و کشاورزی

 

نوشته های مشابه

بانک‌های مسکن و کشاورزی وام‌ها و تسهیلات متنوعی دارند. بیشتر وام‌های مسکن با تمرکز بر تامین کمک هزینه خرید یا اجاره خانه هستند. بانک کشاورزی هم وام‌های مختلفی با هدف حمایت از کسب‌وکارهای حوزه کشاورزی ارائه می‌کند. در این مقاله به معرفی وام‌های بانک کشاورزی می‌پردازیم و درباره تسهیلات بانک مسکن صحبت می‌کنیم. در نهایت، شرایط دریافت وام از هر کدام از این بانک‌ها را توضیح می‌دهیم.

وام های بانک کشاورزی و مسکن

بررسی وام‌های بانک مسکن

اگر در بانک مسکن حساب دارید، با دریافت وام از بانک مسکن می‌توانید خانه بخرید یا واحد مسکونی خودتان را تعمیر کنید. بانک مسکن وام مخصوصی هم برای کسب‌وکارها دارد. صاحبان کسب‌وکار و تاجرها با دریافت وام بانک مسکن می‌توانند مواد اولیه، ابزار کار و ماشین‌آلات بخرند.

علاوه‌بر این‌ها، تسهیلات بانک مسکن شامل وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری هم می‌شود. در ادامه بررسی وام‌های بانک مسکن، هر کدام از این تسهیلات و شرایط دریافت وام‌های بانک مسکن را توضیح می‌دهیم.

وام خرید واحد مسکونی

تسهیلات بانک مسکن برای خرید خانه شامل ۴ وام است. این وام‌ها تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز، حساب پس‌انداز مسکن جوانان، حساب پس‌انداز صندوق مسکن و صندوق پس‌انداز مسکن یکم هستند.

حساب پس‌انداز مسکن برای جوانان

حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای جوانان و نوجوانان است. اگر می‌خواهید فرزندتان در آینده خانه‌ای برای خودش داشته باشد، می‌توانید برای او حساب پس‌انداز مسکن جوانان باز کنید و بعد از حداقل ۵ سال تا سقف ۱.۶ میلیارد تومان وام بگیرید. در صورتی‌که حساب برای فرد زیر ۱۸ سال باشد، باید مادر یا سرپرست برای او حساب باز کند. مبلغ نهایی وام هم به میزان سپرده، ویژگی‌های ملک و میانگین حساب بستگی دارد.

وام خرید مسکن با اوراق ممتاز

وام اوراق ممتاز با خرید وام اوراق مسکن از بازار سرمایه انجام می‌شود. یعنی شما هر برگ اوراق ممتاز را با قیمت ۷۵ هزار تومان می‌خرید. تعداد اوراق به مبلغ وام بستگی دارد. مثلاً، اگر مبلغ وام ۷۰ میلیون تومان باشد، باید ۱۴۰ برگ اوراق بخرید.

برای دریافت تسهیلات بانک مسکن با اوراق ممتاز، لازم نیست منتظر نوبت وام بمانید، بلکه می‌توانید مراحل درخواست را انجام دهید و وام را دریافت کنید. مبلغ وام به ارزش ملک و قدمت آن بستگی دارد.

وام های بانک مسکن

حساب صندوق پس‌انداز مسکن

در بین تسهیلات بانک مسکن، وام صندوق پس‌انداز شرایط آ‌سان‌تری دارد. اگر حداقل ۱ سال سپرده‌تان را در بانک بگذارید، می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید. برای دریافت این وام باید حداقل ۳ میلیون تومان در بانک بگذارید و بین ۱ تا ۳ سال صبر کنید. نرخ سود وام ۱۱ درصد است و در نهایت ۱۲ سال وقت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید.

وام مسکن یکم در سال ۱۴۰۲

مبلغ تسهیلات بانک مسکن در این وام بین ۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان است و به محل زندگی شما، محل ملک و وضعیت تاهل شما بستگی دارد. اگر شخصی ساکن تهران باشد و بخواهد وام مسکن یکم بگیرد، می‌تواند تا سقف ۸۰ میلیون تومان از بانک مسکن وام بگیرد.

مبلغ این وام برای زوج‌ها بیشتر است. مثلاً، زوج‌های ساکن تهران می‌توانند ۱۶۰ میلیون تومان وام بگیرند. اگر شما و همسرتان در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، می‌توانید ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن بگیرید.

دریافت وام تعمیر واحد مسکونی از بانک مسکن

اگر خانه شما در زمینه حفر چاه، سرویس حمام و دستشویی، تعمیرهای جزئی، لوله‌کشی، حیاط‌سازی، نرده‌کشی، کاشی و موزاییک‌کاری به تعمیر احتیاج دارد، می‌توانید تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان از بانک مسکن وام بگیرید.

بررسی وام‌های بانک مسکن برای کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای مختلف برای توسعه دفتر کارشان می‌توانند از بانک مسکن وام بگیرند. در صورتی‌که مدارک رسمی تاسیس مطب یا دفتر کار را دارید و گردش حساب شما حداقل ۱۵ درصد مبلغ تسهیلات در سال گذشته است، شرایط دریافت تسهیلات مطب و دفتر کار را دارید. نوع دیگری از تسهیلات بانک مسکن برای سازمان‌ها و شرکت‌ها است. این وام به کارمندهای شرکت داده می‌شود و مبلغ آن بین ۱ تا ۱۰ میلیون تومان است.

معرفی وام‌های بانک کشاورزی

تسهیلات بانک کشاورزی شامل طرح باران، طرح بانوی ایرانی، طرح احسان بانک کشاورزی و وام بدون ضامن هستند. در ادامه، اطلاعات تسهیلات بانک کشاورزی را در اختیار شما می‌گذاریم.

طرح باران بانک کشاورزی

اگر جزو فعالین صنف کشاورزی هستید، با سپرده کوتاه‌مدت می‌توانید وام طرح باران را دریافت می‌کنید. مبلغ این وام بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است و برای دریافت آن به حساب جاری بدون دسته چک یا حساب کوتاه‌مدت و ضامن رسمی احتیاج دارید. بعد از دریافت وام، ۲۴ ماه فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید.

طرح بانوی ایرانی

زنانی که کسب‌وکار خودشان را دارند، می‌توانند با دریافت تسهیلات بانک کشاورزی، فعالیت‌های اقتصادی خودشان را گسترش دهند. مبلغ طرح بانوی ایرانی ۲۰۰ میلیون تومان است و به سپرده‌گذاری احتیاج دارد. این وام جزو وام‌های فوری است و سود آن ۲۳ درصد است. بعد از دریافت وام هم ۳۶ ماه وقت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید.

وام های بانک کشاورزی

طرح احسان بانک کشاورزی

یکی از جدیدترین تسهیلات بانک کشاورزی، طرح احسان است. کارمزد این وام ۴ درصد و حداکثر مبلغ آن ۲۰۰ میلیون تومان است. برای دریافت این وام باید سرمایه‌تان را بین ۱ تا ۱۲ ماه در بانک نگه دارید. به‌علاوه، به ضامن رسمی هم احتیاج دارید. مبلغ وام طرح احسان به مبلغ سپرده و مدت زمان سپرده‌گذاری بستگی دارد. هرچقدر زمان سپرده‌گذاری در بانک بیشتر باشد، مبلغ وام هم بیشتر می‌شود.

وام بدون ضامن بانک کشاورزی

این وام مخصوص کسانی است که حقوقشان را از بانک کشاورزی می‌گیرند. اگر بازنشسته، مستمری‌بگیر و حقوق‌بگیر سازمان‌های دولتی و خصوصی هستید، می‌توانید بدون ضامن از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنید. مبلغ این وام بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. برای دریافت وام بدون ضامن به نامه کسر از حقوق و چک احتیاج دارید.

شرایط دریافت وام‌های بانک مسکن

بانک مسکن تسهیلات متنوعی در حوزه خرید و اجاره خانه دارد؛ بنابراین بهتر است اول نوع تسهیلات را انتخاب کنید و بعد درباره شرایط دریافت وام‌های بانک مسکن از کارشناس‌های بانک سوال بپرسید.

به طور کلی، برای دریافت تسهیلات بانک مسکن نباید به سیستم بانکی کشور بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. به‌علاوه، بانک مسکن فقط به افراد بالای ۱۸ سال وام می‌دهد.

شرایط دریافت وام‌های بانک کشاورزی

مهم‌ترین شرط دریافت تسهیلات بانک کشاورزی، فعالیت در بخش‌های اقتصادی کشور است. در صورتی‌که کسب‌وکار شما به کشاورزی مربوط می‌شود، چک برگشتی و بدهی ندارید، می‌توانید از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنید.

همچنین، این بانک وام ویژه‌ای به تحقیقات کشاورزی می‌دهد. اگر دانشجو یا پژوهش‌گر کشاورزی هستید و با کمبود بودجه مواجه شده‌اید، درخواستتان را در قالب یک طرح به هیئت مدیره بانک ارائه کنید. کارشناس‌های بانک بعد از بررسی و تایید طرح، تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله با بررسی وام‌های بانک مسکن، شرایط دریافت تسهیلات بانک مسکن را توضیح دادیم و وام‌های بانک کشاورزی را هم معرفی کردیم. اگر برای خرید، اجاره و تعمیر خانه قصد دریافت وام دارید، بهترین گزینه دریافت تسهیلات بانک مسکن است. عمده تسهیلات بانک کشاورزی هم برای کشاورزها و فعالین حوزه کشاورزی هستند. در صورتی‌که کسب‌وکار شما به کشاورزی ربط دارد، می‌توانید برای افزایش سرمایه و پیشرفت از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنید.

سوالات متداول

شرایط دریافت وام‌های بانک کشاورزی چیست؟

برای دریافت تسهیلات بانک کشاورزی باید عمده فعالیت شما در بخش کشاورزی باشد.

آیا بانک کشاورزی وام بدون ضامن می‌دهد؟

بله، بازنشسته‌ها، مستمری‌بگیران و کارمندانی که حقوقشان را از بانک کشاورزی می‌گیرند، می‌توانند بدون ضامن از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

شرایط دریافت وام‌های بانک مسکن چیست؟

اگر قصد دریافت وام خرید مسکن را دارید، باید بالای ۱۸ سال باشید.

آیا بانک مسکن وام ازدواج می‌دهد؟

بله، بانک مسکن جزو بانک‌هایی است که به زوجین وام ازدواج می‌دهد. اگر بعد از اول فروردین ۱۳۹۸ ازدواج کرده‌اید، می‌توانید برای وام ازدواج بانک مسکن اقدام کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا