آخرین اخباراجتماعی

کنکور تنها راه خوشبختی نیست

کنکور تنها راه خوشبختی نیست . در این ایام شاید به بسیاری از دواطلبان کنکور که به هر دلیلی در این ماراتن نتوانستند به قولی موفق شوند ، این جمله بسیار آشنا باشد که مسیر موفقیت زندگی ، فقط و فقط از طریق کنکور نیست.

هنوزهم داوطلبان کنکور و خانواده‌ های بسیاری چشم ‌انتظار قبولی فرزندان و سایر عزیزانشان در این آزمون سخت و سرنوشت ‌ساز هستند، تا به اصطلاح ، موفقیت شان را در آینده تضمین شده ببینند. غافل از آنکه ، راه موفقیت از سد کنکور و تحصیلات دانشگاهی نمی گذرد. این را به وضوح می توان در حائز اهمیت بودن میزان تحصیلات کارآفرینان موفق و افراد ثروتمندی که توانسته اند ، بزرگ ترین کسب و کارها را رقم بزنند ، دریافت.

به گفته ی روانشناسان و کارشناسان این حوزه ، هر چیز و هر مسیری در این جهان تنها راه موفقیت نیست. والدین باید بدانند که هرانسانی باید به دنبال یک راه متمایز از موفقیت باشد و این راه متمایز صرفا از مسیر کنکور نمی گذرد.  موفقیت همیشه بـه واسطه تلاش و پشتکار بدست می‌آید و دلیل نمی‌شود تا کسانی کـه تحصیلات عالی ندارند از موفقیت باز بمانند. برترین مدیران، دانشمندان و کارآفرینان بسیاری را می توان نام برد کـه تحصیلات دانشگاهی ندارند، اما تعیین کننده ی سرنوشت هزاران انسان در دنیای کسب و کارند.

از گذشته های دور تا به امروز، یکی از مشهورترین دانشمندانی که کمتر کسی است او را نشناسد ، توماس ادیسون است  که علی رغم نداشتن تحصیلات عالیه ، بیش ازهزار اختراع مهم در کارنامه‌ ی خود دارد کـه لامپ رشته‌ ای ،مشهور‌ترین آنهاست. شاید برایتان جالب باشد که او هرگز به دانشگاه راه نیافت و مسیر موفقیتش را مدیون مادر دانا و پشتکارش بوده است. آلبرت انیشتین – برنده ی جایزه ی نوبل و صاحب نظریه ی نسبیت در پانزده سالگی مدرسه را ترک کرد. اگر فرزند دلبندتان در کنکور موفق نشده است ، هرگز او را بی هوش ندانید. او می تواند در سایر حوزه های مورد علاقه اش بدرخشد و تبدیل به یکی از آدم های موفق و تاثیرگذار اطراف خود بشود، کافی است که در این راستا از حمایت های بی دریغ شما برخوردار باشد. “بیل گیتس و استیو جایز ” را می توان به جرات از تاثیرگذارترین انسان های حوزه ی فناوری دانست. مسیر موفقیت هیچ یک از آن ها از دانشگاه نگذشت. بیل گیتس درهمان سال‌های آغازین تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد این مسیر را ترک کرد ، تا بـه برنامه ‌نویسی نرم‌افزارها بپردازد و مایکروسافت را بنیان‌ گذاری نماید. استیو جابز هم بعد از یک نیمسال تحصیلی در کالج رید در شهر پورتلند ایالت اورگن ایالات امریکا از این کالج استعفا داد.

ماراتن کنکور
ماراتن کنکور

می توان ده ها و صدها مثال ازاین دست برایتان بیاوریم تا بدانیم که موفق ترین انسان های دنیا ، لزوما به دانشگاه راه نیافته اند. آن ها دریافته اند که در سایه ی تلاش و پشتکار به دنبال علایق خود بروند و در این راه به کسب مهارت بپردازند.

 

دکتر حوریه یحیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا