آخرین اخبارفرهنگی

کشف یک سنگ‌ نگاره تاریخی در نایین

 سخنگوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از کشف یک قطعه سنگ نگاره تاریخی در شهرستان نایین در شرق استان خبر داد و گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد که این سنگ نگاره متعلق به قرن پنجم تا ششم هجری قمری است.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، شهرام امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از روستاییان در حومه شهر نایین این سنگ نگاره تاریخی را در اراضی خود پیدا و موضوع را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی نایین گزارش کرده است.

وی با بیان‌اینکه با همراهی مردم منطقه و دوستداران میراث فرهنگی، این قطعه سنگ تاریخی به اداره میراث فرهنگی نایین منتقل شد، اظهار داشت: ارزیابی‌های اولیه و نوع سبک حکاکی بر روی سنگ نگاره مُبین آن است که این قطعه متعلق به سده‌های اولیه دوران اسلامی بویژه قرن‌های پنجم تا ششم هجری قمری است.

امیری با تاکید بر اینکه برآورد دقیق قدمت این سنگ و ویژگی‌های آن نیازمند کار کارشناسی بیشتر است، اضافه کرد: این سنگ نگاره می‌تواند نشاندهنده بخشی از تاریخ و میراث شهرستان نایین باشد.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد این قطعه سنگ تاریخی در موزه مردم شناسی نایین نگهداری شود، گفت: با انجام کارهای مطالعاتی بر روی این سنگ نگاره می‌توان از نتایج آن برای کارهای پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی و تاریخ استفاده کرد.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان است.

این شهرستان حدود یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و حدود ۹۵ اثر ثبت شده ملی دارد و از بافت‌های تاریخی با ارزش و جاذبه‌های طبیعی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا