آخرین اخبارکارآفرینی

کسب و کارهای زیان ده و عوامل آن

مهسا صالحی- ارشد مدیریت مالی

زیان ده بودن کسب و کارها به عوامل متعددی بستگی دارد . شاید این سئوال برایتان پیش بیاید ازکجا می‌توانیم بفهمیم که کسب و کارمان زیان ده است و بهترین تصمیم در این راستا چیست ؟ یعنی برای  جلوگیری از ضررهای بیشتر بهتر است کار را تعطیل کنیم و یا با اصلاح مشکلات و چالش های  موجود ، برای بقای کسب ‌و‌کار تلاش کنیم؟

نوشته های مشابه

اگر چه اکثریت افراد در کسب و کارها به دنبال سودآوری هستند، اما غافل از اینکه چنانچه با عوامل ضرر و زیان در کسب و کارها آشنا شویم ، می توانیم سودآوری کسب و کارمان را نیز بیمه نماییم. در عدم زیان ده بودن  و رفع موانع سوددهی در کسب و کارها، جزئیات نقش مهمی ایفا می کنند.اینکه بدانیم از نقطه ی شروع کسب  کارها همواره چگونه برنامه ریزی کنیم و یا به عبارتی بی گدار به آب نزنیم که دچار خسران و ضرر شویم.

کسب و کارهای زیان ده چگونه کسب و کارهایی هستند؟ به عبارت دیگر چه عواملی سبب زیان ده بودن کسب و کارها می شود؟ یکی از عمده ترین مواردی که باعث ضرر و زیان در کسب و کارها می شود، عدم پیش بینی شرایط مختلف پیش روی کسب و کارهاست. یکی از اصلی ترین مواردی که کسب و کارها را دچار بحران می کند ، شرایط ناپایدار اقتصادی و نوسانات ارزی است. اما نکته ی مهم اینجاست که این شرایط نه تنها برای کسب و کارهای  شما، بلکه برای همه ی کسب و کارها مشابه است و در همین شرایط تعداد بسیاری از کسب و کارها نه تنها زیان ده نیستند بلکه به سوددهی های قابل توجهی نیز دست می یابند.

پس می توانید با یک بیزینس پلن اصولی از این شرایط ناپایدار براحتی و با کمترین ضرردهی عبور کنید. اگرچه پیش بینی کسب و کار هرگز فرایند ساده ای نیست، اما با بررسی شرایط مختلف و استفاده از یک تیم کاری کاربلد قطعا قابل تحقق است. بسیاری از برندهای بزرگ در سراسر دنیا برای فعالیت بهینه در بازارهای مختلف اقدام به پیش بینی شرایط می کنند و نتایج حاصله نشان می دهد که این موضوع نقش بسزایی در تاثیرگذاری بر روی سوددهی و بهینه سازی شرایط فعالیت کسب و کارها دارد. با این حساب اگر شما هم به دنبال عدم زیان ده بودن کسب و کارتان  و بهبود وضعیت تان در بازار هستید، باید اول از همه به فکر پیش بینی وضعیت کسب و کارتان و بازارهای هدف باشید، تا بتوانید در میان سایر رقبا بازنده نباشید.

بررسی عوامل زیان ده
بررسی عوامل زیان ده

این پیش بینی ها باید بصورت همه جانبه صورت پذیرد. نخست آنکه یک پیش بینی عمومی داشته باشید و با یک دید کلی بازار را رصد کنید. پیش بینی دیگر بر اساس مبحث حسابداری، بودجه بندی ها ، مالی ، تقاضا و عرضه بخش مهمی از این پیش بینی هاست که بیزینس پلن شما بر اساس آن قابل ارزیابی است. کاهش هزینه های مازاد و مدیریت هزینه های ناگهانی، جذب مشتریان و از همه مهم تر ، افزایش رضایت مشتریان در جهت حفظ مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پژوهش های بازار محور هم ، بخش مهمی از فرایندهای بازاریابی است که از زیان ده بودن کسب و کار شما جلوگیری به عمل می آورد. ورود رقبای جدید و یا تقویت رقبای قدیمی بخشی از این پژوهش هاست. بازار فروش مدام در حال تغییر است و هر چه کسب و کارها در این شرایط تاب آوری بیشتری داشته باشند، موفق تر خواهند بود و از زیان ده بودن آن ها جلوگیری خواهد شد. قطع به یقین ، پیش بینی در عرصه کسب و کار ، امر ساده ای نیست، اما هرچه داده های اطلاعاتی شما با دقت بیشتری رصد شود ، درصد درست بودن پیش بینی های شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

در نهایت کارآفرینان جوان و کسب و کارهای نوپایی که قصد ورود به بازار کار را دارند باید با موانع سوددهی کسب و کارها آشنا شوند  تا بتوانند از زیان ده بودن کسب و کارشان جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا