آخرین اخبارکارآفرینی

کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کارها

هوش مصنوعی ؛ کلمه ای ترکیبی است که این روز ها به عنوان تیتر بسیاری از مطبوعات و کسب و کار ها چه ایرانی و چه خارجی دیده می شود، چراکه موضوع مهم جامعه ی امروزی این است که تکنولوژی چگونه  راه و روش کسب و کار ها و شیوه ی زندگی ما را دست خوش تغییر قرار می دهد.

هوش مصنوعی (Artificial intelligence)  شاخه ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین های هوشمند پرداخته می شود که رفتاری همانند انسان دارد و واکنش هایی مشابه ما انجام می دهند و به دلیل هوشمند بودن ، سیستمی است که با شناخت و تحلیل و بررسی محیط پیرامون ، شانس موفقیت خود در همه ی موارد بالاخص کسب و کارها تا چندین برابر افزایش می دهد.

راه‌ اندازی کسب و کار به کمک هوش مصنوعی

امروزه در قرن 21 ، هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ اطراف ما را احاطه کرده است و این موضوع تنها شامل ساده ترین زمینه ها نیست، بلکه روز به روز روز پیچیده ترین موضوعات نیز به حیطه تصرف این سیستم هوشمند در می آید. در چنین شرایطی، فکر کردن در مورد راه‌ اندازی کسب و کار خودتان به کمک هوش مصنوعی تعجب برانگیز نیست.

حال که به فکر ایجاد کسب و کار از طریق هوش مصنوعی افتادید ، خوب است بدانید ،تعداد کاربرد های هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه نامحدود است ، زیرا مشغول تغییر و تحول در تمامی حوزه ها از سلامت و درمان گرفته تا اموری چون بازاریابی ، کشاورزی ، حمل و نقل ، آموزش و… است. البته این لیست بسیار طولانی تر از این چند مثال ساده است و به مرور زمان طولانی‌تر  نیز خواهد شد.

پیشرفت کسب و کار های آمیخته به تکنولوژی هوش مصنوعی

نکته ی حائز اهمیت دیگری که وجود دارد ، سرعت بالای پیشرفت کسب و کار های آمیخته به این تکنولوژی در سراسر جهان نسبت به ایرانیان است . این بدین معناست که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از آن استفاده نمی کنند و تنها تعداد کمی از کارآفرینان در کارهای خود به مزایای این امر پی برده اند . در حالی که استفاده درست و به جا از این فناوری باعث ایجاد پیشرفت های چشمگیری در حوزه تولید می شود . هوش مصنوعی علاوه بر کمک به توسعه استراتژی‌های بازاریابی ، در اجرایی کردن امور مورد نیاز شما  نیز موثر است.

تکنولوژی هوش مصنوعی
تکنولوژی هوش مصنوعی

از دیگر فواید به کارگیری این فناوری در حوزه ی شغلی شما می توان به مواردی چون خودکار سازی ، کاهش هزینه ،  صرفه جویی در زمان و بهبود خدمات مشتری و متقاضیان اشاره کرد.

نحوه ی راه ‌اندازی کسب و کار توام با هوش مصنوعی

شما برای راه اندازی کسب و کار به همراه این تکنولوژی ، باید مانند سایر مشاغل در ابتدا دانش خود را در زمینه ی مربوطه تا حد قابل قبولی افزایش دهید و البته می توانید با مشورت با افراد متخصص هوش مصنوعی نیز از تجربه ی این افراد استفاده کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید . به این موضوع نیز آگاه باشید که شما به تنهایی از پس کار بر نمی آیید و نیاز به یک تیم حرفه ای دارید تا در راه اندازی و پیشرفت استارتاپ به شما کمک کنند.

بررسی و تحلیل سرمایه‌ گذاری  یکی دیگر ازفاکتور های مهم در راه‌ اندازی کسب و کار هوش مصنوعی است.

اهداف شما باید مانند سایر کسب و کار ها منطقی ، کاربردی  و قابل دست یافتن باشد و در نهایت باید گفت ، هیچگاه از اهداف خود دست نکشید و با پشتکار به  کار خود ادامه دهید.

و اما نکته آخر

قطع به یقین شما نیز به اهمیت این فناوری در سراسر جهان پی بردید و می دانید این تکنولوژی، پتانسیل عظیمی در اختیار همه ی ما گذاشته است تا فرصت های بی شماری را برای شغل هایمان  فراهم آورد. پس با شناسایی هدف خود و ایجاد یک برنامه عملیاتی به فکر پیاده سازی هوش مصنوعی در کسب و کارتان نمایید، تا به معنای واقعی شاهد موفقیت و شکوفایی کسب و کارتان در راستای اهدافتان باشید.

منبع:روزنامه تفاهم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا