آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

چگونه می توانیم به مهاباد برویم؟

مهاباد یکی از شهرهای سرسبز و کُردنشین آذربایجان غربی است که با مرکز این استان یعنی ارومیه حدود 110 کیلومتر فاصله دارد. احاطه‌شدن این شهر با چند کوه باعث شده است که به آن نگین آذربایجان غربی هم بگویند. وجود تعداد زیادی جاذبه تاریخی و طبیعی در شهر مهاباد این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری شمال غرب ایران تبدیل کرده است. مردم با روش‌های مختلفی می‌توانند به این شهر سفر کنند و با اقامت در هتل های مهاباد از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی آن لذت ببرند‌. در این مطلب قصد داریم درباره روش های مختلف سفر به مهاباد صحبت کنیم.

آشنایی با روش‌های سفر به مهاباد

برای سفر به مهاباد می‌توانید از بین روش‌های سفر با خودروی شخصی، سفر با اتوبوس، سفر با قطار و سفر با هواپیما یکی را انتخاب کنید. در ادامه این بخش به بررسی هر یک از این روش‌ها می‌‌پردازیم تا افرادی که قصد سفر به مهاباد را دارند، بتوانند با توجه به فاصله شهر خود با استان آذربایجان شرقی و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارند، مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند.

سفر به مهاباد با استفاده از خودروی شخصی

در هر نقطه از ایران که ساکن باشید، اگر با خودروی شخصی قصد سفر به مهاباد را داشته باشید، ابتدا باید خود را به ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی برسانید و از آن‌جا به سمت مهاباد حرکت کنید.

بین تهران و ارومیه 760 کیلومتر فاصله وجود دارد و به مدت نه ساعت باید در مسیر رانندگی کنید. ابتدا باید به اتوبان قزوین- زنجان- تبریز وارد شوید و با عبور از دریاچه ارومیه به مقصد برسید. طی کردن مسیر 110 کیلومتری ارومیه تا مهاباد با خودروی شخصی نیز به یک ساعت و پانزده دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر ساکن شهرهای استان‌های خراسان، گلستان، مازندران و گیلان هستید، ابتدا به تهران بروید و سپس از طریق اتوبان قزوین- زنجان- تبریز خود را به ارومیه و سپس به مهاباد برسانید.

ساکنان شهرهای شرقی، مرکزی، جنوب شرقی و جنوب کشور باید از مسیر اصفهان به سمت آذربایجان غربی حرکت کنند و پس از عبور از اتوبان ساوه به مسیر ساوه- تاکستان- زنجان برسند. کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به ارومیه و سپس مهاباد جاده قدیم قزوین است؛ البته از زنجان هم می‌توان ابتدا به تبریز و سپس به طرف ارومیه رهسپار شد.

اگر در استان‌های غربی کشور ساکن هستید، با خودروی شخصی خود باید از شهرهایی مانند کرمانشاه، سنندج و بوکان عبور کنید تا به ارومیه برسید و از آنجا به طرف مهاباد حرکت کنید.

سفر به مهاباد با استفاده از اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر به مهاباد استفاده از اتوبوس‌های بین‌شهری شرکت‌های اتوبوسرانی است. برای سفر با اتوبوس باید به پایانه‌های اتوبوسرانی شهر خود مراجعه کنید و با اطلاع از زمان حرکت اتوبوس‌ها بلیط مورد نظر را تهیه کنید. شهرهای بزرگ معمولا دارای بلیط رفت‌وبرگشت اتوبوس به ارومیه هستند. در برخی از کلان‌شهرها مانند تبریز، اصفهان و تهران امکان سفر مستقیم به سایر شهرهای آذربایجان غربی از جمله مهاباد نیز وجود دارد.

افراد ساکن تهران اگر بخواهند با اتوبوس به مهاباد بروند، سه مسیر پیش رو دارند. در مسیر اول اتوبوس از شهرهای تهران، قزوین، زنجان، تهران و ارومیه و در مسیر دوم اتوبوس از شهرهای تهران، ساوه، همدان، کردستان، مهاباد، نقده و ارومیه عبور می‌کند. در مسیر سوم هم اتوبوس از شهرهای تهران، ساوه، همدان، زنجان، تبریز و ارومیه می‌گذرد و به مهاباد می‌رسد‌.‌

سفر به مهاباد با استفاده از قطار

مسافران با استفاده از قطارهای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز می‌توانند به شهر زیبای مهاباد سفر کنند. پرترددترین مسیر ریلی که به مقصد مهاباد حرکت می‌کند، مسیر تهران مهاباد است. سایر مسیرهای ریلی که به مقصد مهاباد می‌روند نیز عبارت‌اند از: قطار زنجان مهاباد، قطار قزوین مهاباد، قطار کرج مهاباد، قطار میانه مهاباد، قطار میاندوآب مهاباد و قطار ارومیه مهاباد. در زمان خرید آنلاین بلیط قطار به مقصد مهاباد می‌توانید بلیط قطار کوپه دربست، بلیط قطار رفت‌وبرگشت و بلیط کوپه ویژه بانوان را تهیه کنند.

سفر به مهاباد با استفاده از هواپیما

اگر قصد دارید با استفاده از هواپیما به مهاباد سفر کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که پرواز مستقیم به مهاباد وجود ندارد؛ بنابراین ابتدا باید از طریق خرید بلیط هواپیما از مبدا شهر خود به مقصد ارومیه به استان آذربایجان غربی سفر کنید و سپس با تاکسی یا اتوبوس از ارومیه به مهاباد بروید. به‌عنوان مثال از تهران تا ارومیه با هواپیما یک ساعت و ده دقیقه در راه خواهید بود.

معرفی معروف‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی و هتل های مهاباد

فرقی نمی‌کند که با استفاده از کدام روش به مهاباد سفر کنید، برای اقامت چند روزه در این شهر و بازدید از جاهای دیدنی آن باید یکی از اقامتگاه‌های بومگردی یا هتل های این شهر را رزرو کنید. در این بخش تعدادی از اقامتگاه‌ها و هتل های معروف مهاباد را معرفی خواهیم کرد:

  • اقامتگاه بومگردی سوما
  • اقامتگاه بومگردی علی یکبار
  • هتل چهارستاره تارا
  • هتل دوستاره افشار
  • هتل دوستاره کویستان

مسافران با اقامت در یکی از این اقامتگاه‌ها یا هتل‌ ها با خیال راحت می‌توانند از جاذبه‌ های گردشگری طبیعی و تاریخی مهاباد مانند مسجد جامع سرخ، غار سهولان، تالاب کانی برازان، مقبره بداق سلطان، حمام تاریخی میرزا رسول، گور دخمه فقره قا، دژ قلات شاه، حوضخانه رستم‌بیگ، حمام لج، روستای سهولان، باغ میکائیل، دریاچه قوپی باباعلی و غیره بازدید کنند. تعداد جاهای دیدنی مهاباد آن‌قدر زیاد است که 91 اثر ملی ثبت‌شده در لیست آثار ملی ایران به این شهر تعلق دارد.

خرید بلیط قطار و هواپیما و رزرو هتل های مهاباد در سایت فلای تودی

در این مطلب توضیح دادیم که مسافران با استفاده از روش‌های مختلفی مانند استفاده از خودروی شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما می‌توانند به مهاباد سفر کنند و از جاهای دیدنی متنوع این شهر بازدید داشته باشند. یکی از سایت‌های معتبر گردشگری در ایران که برای خرید آنلاین بلیط قطار و هواپیما و همچنین رزرو آنلاین هتل کاربرد زیادی دارد، سایت فلای تودی است. اگر با خودروی شخصی یا اتوبوس به مهاباد می‌روید، برای رزرو آنلاین هتل های مهاباد از طریق فلای تودی اقدام کنید؛ اما اگر با قطار یا از طریق هواپیما قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید مراحل خرید بلیط قطار یا بلیط هواپیما و مراحل رزرو هتل را به‌صورت همزمان انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا