خراسان جنوبی

چرا پلاسما درمانی بیماران کرونایی کم رنگ شد

خراسان جنوبی-رضابهنام:پیمان عشقی -مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران،از کم رنگ شدن پلاسما درمانی بیماران کرونایی خبرداد.به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز،در چهل وهفتمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران، گفت: نیاز به خون، تاریخ و زمان نمی‌شناسد و باید همواره خون مورد نیاز بیماران تأمین شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه با اشاره به اهمیت تأمین خون، افزود: حتی در دوران کرونا که اغلب کشورها با کمبود خون تا ۶۰ درصد مواجه شدند، میانگین کمبود خون در ایران به ۸ درصد رسید که این موضوع هم شاید از کم کاری ما باشد.عشقی با اعلام اینکه یک چهارم خونی مصرفی در کشور مربوط به استان تهران است، گفت: ۲۵ درصد خون مصرفی برای بیماران تالاسمی است.

پیمان عشقی -مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اجرای برنامه پلاسما درمانی در دوران کرونا، افزود: با آغاز برنامه واکسیناسیون، پلاسما درمانی کم رنگ شد. اما هر وقت بیمارستان‌ها نیاز داشته باشند آماده تأمین پلاسمای بهبودیافتگان کرونا هستیم.عشقی گفت: اینکه پلاسمای بهبودیافتگان به درستی مصرف نشد، ما مقصر نیستیم‌. سازمان انتقال خون حکم داروخانه را دارد که فقط دارو می‌دهد.مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درپایان اظهار داشت: در دوران کرونا پایگاه‌های انتقال خون بدون دریافت ریالی از اعتبارات کرونا و زمانی که همه دورکاری می‌کردند، مشغول خدمت به مردم بودند.

گفتنی است،حتی در دوران کرونا که اغلب کشورها با کمبود خون تا ۶۰ درصد مواجه شدند، میانگین کمبود خون در ایران به ۸ درصد رسید که این موضوع هم شاید از کم کاری ما باشد.عشقی با اعلام اینکه یک چهارم خونی مصرفی در کشور مربوط به استان تهران است، گفت: ۲۵ درصد خون مصرفی برای بیماران تالاسمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا