استان هاخراسان جنوبیویژه

افزایش طول بزرگراه‌های کشور به ۲۰ هزار کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم

خراسان جنوبی – رضا بهنام – «محمد اسلامی» در آئین افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی که در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک – راور در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط سخت کرونا و تحریم بیش از ۵۰۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی به مناسبت دهه مبارک فجر با ارزش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد که از جمله مهمترین آن افتتاح ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور است که ۹۰ کیلومتر در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ابتدای انقلاب حدود ۲۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم، گفت: اما در ابتدای دولت یازدهم ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه بود که تا پایان دولت دوازدهم به حدود ۲۰ هزار کیلومتر می رسد.

اسلامی با اشاره به فعالیت بخش حمل و نقل در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، افزود: در سال گذشته حجم باری که در سطح کشور جا به جا شده حدود ۴۷۰ میلیون تن بود و اکنون با افزایش ۱۰ درصدی از ۵۳۰ میلیون تن عبور کرده است که نشان دهنده افزایش تولید، کارآمد بودن ظرفیت‌ها و نبود رکورد است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خراسان جنوبی ۲ مسیر کریدوری بزرگ به طول سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر را میزبانی می کند که ۸۰ درصد این مسیر به عنوان بزرگراه به بهره برداری رسیده است که ۲۰ درصد باقی مانده است که باید انجام شود تا بیشترین طول مسیر کریدوری را استان خراسان جنوبی بهره مند شود.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در این ۴۲ سال با ثبات قدم، از خودگذشتگی و ایمان خود دشمنان نظام اسلامی را مأیوس و راه عزت را طی نمودند و جوانان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، گفت: اگر چه در این سالها دشمن هزینه های زیادی به کشور و مردم تحمیل کرد اما هزگز نتوانست به اهداف پلید خود دست یابد و روز به روز سرافکنده‌تر می شود.

وی با اشاره به تحریم و مدل جدید جنگ اقتصادی دشمنان بر علیه ایران اسلامی، افزود: در این سالها دولت و جمهوری اسلامی ایران مظلوم واقع شده است و حق مطلب به خوبی ادا نشد که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم. هدف دشمن این بود که با نابود کردن ارزش پول ملی، کشور را ساقط کنند اما به لطف الهی و پایداری مردم و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب به هر سختی که بود ما توانستیم مسیر خودمان را حفظ کنیم و امروز شاخص های اقتصادی کشور نشان می دهد در رشد و حرکت هستیم و دشمنان را ناکام گذاشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا