استان هاخراسان جنوبیویژه

پروژه محرومیت‌زدایی درمیان با حضور پرقدرت بنیاد مستضعفان اجرایی شده است

رضا بهنام- خراسان جنوبی- میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست گفت: برنامه‌های محرومیت‌زدایی از شهرستان مرزی درمیان سرعت گرفته و با حضور پرقدرت بنیاد مستضعفان در دست انجام است.
سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست شورای اداری درمیان که با حضور مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد، افزود: تنظیم سند توسعه شهرستان درمیان، نقشه راه قرار گرفت و دولت و نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان در اجرای پروژه‌ها از آن بهره‌مند شدند.
وی گفت: چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی، دستگاه معین محرومیت‌زدایی دارند و قبل از اینکه برنامه سال ۹۹ در استان بسته شود، بسترها آماده شد و با تأکیدی که استاندار به تمام مدیران داشتند، تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی در اولویت قرار گرفتند.
میرجعفریان اظهار داشت: تعهداتی که دستگاه‌های اجرایی به صورت مشارکتی با بنیاد علوی داشتند محقق و ابلاغ اعتبارات آنها انجام و به مدیران اعلام شده که هر چه سریع تر برای برنامه‌های اجرایی اقدام لازم صورت گیرد که خوشبختانه در هر چهار شهرستان، تفاهم‌نامه‌ها وارد فاز اجرا شده است.
وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی از همان ابتدای کار همراه طرح ها بوده و قدردان عملکرد مسئولین نظام هستند و امیدواریم با حمایت‌ نهادهای انقلابی، شاهد سرعت هرچه بیشتر این اقدامات باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در سند توسعه شهرستان درمیان، دامداری و دامپروری‌ نیز مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد، درآمد پایداری را برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: در کنار کارهای زیرساختی در این شهرستان، به دنبال اقدامات اقتصادی پایدار در شهرستان درمیان هستیم که امیدواریم حمایت نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفان و علوی را با نگاه و افق بالاتر داشته باشیم.
میرجعفریان تأکید کرد: یکی از اولویت‌های درمیان، توجه به لوله‌های فرسوده و مخازن تأمین آب است که مطابق سند توسعه این شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
شایان ذکر است: سال گذشته همایش ملی روز روستا و عشایر با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی برگزار شد و با هدف محرومیت‌زدایی از چهار شهرستان‌ مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه، چهار تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان منعقد شد و طرح‌ها و پروژه‌هایی به منظور توسعه این شهرستان‌ها در دستور کار دستگاه‌های معین قرار گرفت.

این طرح و برنامه‌ها به همت استانداری و دستگاه‌هایی که به عنوان معین شهرستان‌های مرزی تعیین شده‌اند، عملیاتی شده و با درصد پیشرفت‌های مختلف در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا