آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

پای انسان کِی به آمریکای جنوبی رسید؟

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انسان‌ها دست‌کم از ۲۵هزار سال پیش وارد آمریکای جنوبی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، بررسی مُهره‌هایی که با استفاده از استخوان نوعی موجود غول‌پیکر منقرض‌شده ساخته شده است، نشان داد که تاریخ ورود انسان‌ها به آمریکای جنوبی  دست‌کم به ۲۵ هزار سال قبل بازمی‌گردد.

باستان‌شناسان در مرکز برزیل، سه تکه استخوان‌پوست (ساختارهایی استخوانی روی پوست حیواناتی همچون آرمادیلو) در نزدیکی ابزارهای سنگی حفره‌داری کشف کردند که فقط انسان‌ها قابلیت ساخت آن را دارند.

بر اساس تحقیقی که اخیرا در ژورنال «Proceedings of the Royal Society» منتشر شده، این اکتشاف یکی از قدیمی‌ترین شواهد حضور انسان‌ها در قاره آمریکا است.

این آثار تاریخی در پناهگاه سنگی «سانتا الینا»  واقع در «ماتو گروسو» کشف شده‌اند. باستان‌شناسان از سال ۱۹۸۵ بررسی این پناهگاه سنگی را آغاز کرده بودند. تحقیقات قبلی در این مکان، به کشف بیش از یک‌هزار طرح و نشان که روی دیوارها نقاشی کرده بودند، صدها ابزار سنگی و هزاران تکه استخوان‌پوست که سه مورد از آن‌ها دارای حفره بودند، ‌ منجر شد.

بر اساس نتایج تحقیقات جدیدی که منتشر شده، بعید است سوراخ‌های روی این استخوان‌ها به طور طبیعی ایجاد شده باشند. با استناد به این نکته می‌توان نتیجه گرفت که تاریخ سکونت انسان‌ها در برزیل به بین ۲۵ هزار تا ۲۷ هزار سال قبل بازمی‌گردد. این تاریخ‌ها به دلیل شواهد رو به رشد سکونت زودهنگام انسان‌ها در آمریکای جنوبی اهمیت زیادی دارند. از جمله این موارد به شواهدی می‌توان اشاره کرد که در پناهگاه سنگی «توکا داتیرا پیا»، ‌کشف‌شده در شرق برزیل، سکونت ۲۲ هزارساله انسان در این مکان تایید شده است.

گروهی از محققان با استفاده از روش‌های تصویرسازی میکروسکوپی دریافتند که این تکه استخوان‌پوست‌ها و حتی حفره‌های آن‌ها صیقل داده شده بودند.

وجود استخوان‌هایی که توسط انسان تغییراتی در آن‌ها اعمال شده است و قدمت آن‌ها به ۲۵ هزار تا ۲۷ هزار سال پیش می‌رسد، شواهد محکمی است که نشان می‌دهد انسان بسیار زودتر از آن‌چه پیش‌تر تصور می‌شد وارد آمریکای جنوبی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا