خراسان جنوبی

والی فراه: افغانستان به دنبال افزایش روابط دیپلماتیک با همسایگان است

نقش نیوز – خراسان جنوبی- رضابهنام:  مولوی روحانی گفت: هدف افغانستان برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه است.«مولانورمحمد روحانی» در نشست مشترک با استاندار خراسان جنوبی که در مرز ماهیرود برگزار شد، اظهار کرد: برای تقویت روابط بین این استان و ولایت فراه تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با یکدیگر روابط دوستی و برادری داشته باشیم. والی فراه افغانستان با اشاره به ۲۰ سال جهاد مردم برای مبارزه با فتنه و فسادی که در خاک افغانستان تجاوز کرده بود، ادامه داد: امروز با همکاری برخی دوستان به اینجا رسیدیم که آنان را شکست دادیم، پیروز شدیم و خوشحال هستیم.

وی با بیان اینکه امنیت را سراسر در کشور افغانستان برقرار است، گفت: ما می خواهیم روابط دیپلماتیک افغانستان با کشورهای همسایه بهتر باشد که برای تجریه امنیتی و اجتماعی با شما آمادگی لازم را داریم. مولوی روحانی بیان کرد: کشورهای کفر می‌خواهند هرجا کشور اسلامی باشد، دست‌درازی کنند و امنیت کشور را با اخلال بر هم‌ بزنند.

والی فراه افغانستان با اشاره به اینکه ما به دنبال روابط خوب تجاری و اجتماعی با کشور جمهوری اسلامی ایران هستیم و در قدم اول آمادگی را از لحاظ امنیتی داریم، افزود: ولایات ما از استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برق دارند و شما هم همکاری کنید که به چه نحو برق به استان فراه متصل خواهد شد. مولوی روحانی خواستار همکاری دوجانبه در زمینه صادرات سوخت با کیفیت از مرز ماهیرود شد و عنوان کرد: از شما درخواست همکاری داریم که اگر تاجر دو کشور سوخت بی‌کیفیت وارد کرد و خودروهایی که برگشت می‌خورد، مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا