خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی: واحدهای صنعتی خراسان جنوبی نقدینگی خود را داخل استان متمرکز کنند

نقش نیوز – خراسان جنوبی- رضابهنام : قناعت گفت: واحدهای صنعتی، معدنی و خصوصی خراسان جنوبی در جهت رونق این منطقه باید نقدینگی خود را در بانک های داخل استان متمرکز کنند.
«جواد قناعت» در بازدید از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با اشاره به اینکه استانداری با تمام توان پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان است، گفت: واحدهای صنعتی، معدنی و خصوصی خراسان جنوبی هم باید پای کار بیایند و نقدینگی خود را در بانک های داخل استان متمرکز کنند.

وی با بیان اینکه امسال را با واحدهای تولیدی و صنعتی مدارا خواهیم کرد، اما برای سال جدید باید این نقدینگی در داخل استان متمرکز شود، گفت: اینکه استاندار وقت می‌گذارد و تک تک واحدهای صنعتی و معدنی را از نزدیک بازدید می‌کند، نشان می‌دهد که بخش خصوصی و صنعت برای دولت در استان مهم است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه هر کمکی که واحد تولیدی اکسید منیزیم سربیشه بخواهد، انجام می‌دهیم تا کسب و کار آن بیشتر رونق گیرد، گفت: حتی حاضریم تهران برویم و مشکلات شما را حل کنیم، اما خواسته اصلی استانداری از این واحد تولیدی این است که باید حساب های شما داخل استان باشد.

قناعت با اشاره به اینکه متمرکز شدن سرمایه واحدهای صنعتی و معدنی خراسان جنوبی در بانک های استان عقلی و منطقی است، چراکه بنده به عنوان استاندار به بانک دستور می‌دهم، تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهد وقتی که پولی نباشد در بانک استان، از چه منابعی باید بدهد؟ لذا باید شرکت های بزرگ و کوچک حساب های آنها در داخل استان باشد. وی ادامه داد: البته در این زمینه اولویت اول با شهرستان محل احداث واحد صنعتی است که باید هر واحدی حساب خود را در بانک های آن شهرستان متمرکز کند و اولویت دوم استان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر معادن بقیه شرکت‌ها هم باید سرمایه خود را به داخل استان بیاورند، گفت: این مهم باعث می شود تا بانک ها و شهرهای ما تکان بخورند و رونق بگیرند، وقتی ما به بانک دستور بدهیم وام بدهند اما منابع نباشد که فایده ای ندارد، باید حساب های بانکی واحدهای صنعتی و معدنی استان در داخل استان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا