آخرین اخبارکارآفرینی

هدف تنها فروش بیشتر است

مصطفی یحیایی – ارشد علوم ارتباطات

افزایش فروش از الزامات کسب و کارهای موفق بشمار می رود. در شرایط اقتصادی حال حاضر، پر بیراه نگفته ایم ، این که بسیاری از کسب و کارها، استارت آپ های تازه کار و کارآفرینان تنها به یک هدف می اندیشند، فروش بیشتر!!! از اینرو آشنایی هر چه بیشتر با روش های افزایش فروش بیشتر از هر مطلبی از الزامات کسب و کارهای موفق است.

نوشته های مشابه

می خواهم بیشتر از قبل بفروشم ! کمتر کسب و کاری را می توان سراغ داشت که بدنبال فروش بیشتر نباشد. چه شما صاحب یک مغازه ی کوچک در محله تان باشید ، چه مالک یکی از بزرگ ترین برندهای زنجیره ای در جهان باشید ، تنها یک هدف را دنبال می کنید. آن هم چیزی نیست غیر از فروش بیشتر. به همین دلیل همه به دنبال راه‌های جدید و خلاقانه برای افزایش فروش و جذب مشتری‌های جدید می‌گردند.

اگر به دنبال فروش بیشتر هستید ، باید به دنبال تمایز باشید. تمایز برندها و محصولات ، حتی یک خصوصیت ویژه ، شما را در گردونه ی رقابت پیروز می کند. از اینرو به دنبال کارهای نوآورانه باشید. نیازهای مشتریانتان را رصد کنید و سپس با تطبیق آن ها با محصولات خود بازار را براحتی فتح می کنید. یادتان باشد ، افزایش فروش مثل یک نبرد طولانی است. علاوه بر تلاش ، نیاز به ممارست و البته تداوم دارد. مشتری ها همواره حالت تدافعی دارند و این تلاش شما در جذب رضایت آن هاست که می تواند شما را برنده ی این نبرد سازد. مشتری که به دنبال یک لپ تاپ است را به سختی می توان برای خرید یک موس و یا کیف مناسب مجاب نمود. این هنر شماست که بتوانید از تمامی تکنیک های فروش به نحو احسن بهره ببرید و او را راضی نمایید. نکته ی مهم دیگر اینکه از محصول مورد ارائه ی خود دانش کافی داشته باشید. هر چه شما به این دانش و زیر و بم کالای مورد معامله واقف تر باشید در نشان دادن وجه تمایز و البته ویژگی های مثبت محصولاتتان موفق تر خواهید بود.

بیش از نود درصد از مشتریان شما، تحت تاثیر مستقیم و سریع پیشنهادهای دوستان یا خانواده هایشان هستند و هر گونه تعریف و یا منع خریدی را براحتی باور می کنند. این آمار ساده ، قدرت خارق العاده ای در دنیای مارکتینگ به حساب می آید و دلیل فروش بیشتر بسیاری از برندهای مطرح دنیاست. از اینرو هیچ چیز به اندازه ی فید بک‌ها و بازخوردهای مشتریان از محصولات و خدمات شما برایتان حائز اهمیت نیست.

هر چه شناخت شما از بازه ی مشتریانتان بیشتر باشد، سیطره ی شما بر بازار را در دسترس تر و امکان پذیرتر خواهد کرد. شما موظفید که بدانید مشتریانتان از چه بازه ی سنی هستند. عموما میزان تحصیلاتشان و سطح درآمدشان چه میزان است. هر چه تلاش تان در راستای شناخت سلایق و نیازهای مشتری‌هایتان بیشتر باشد، بی شک بیشتر می فروشید. مشتریانتان را از سردرگمی نجات دهید، بر روی محصولات اختصاصی تر کار کنید ، چرا که در بسیاری از موارد محدودیت منجر به فروش بیشتر می شود. حتی قیمت گذاری بر روی محصولات روش مخصوص به خود را دارد. طیفی از قیمت های مختلف را در سبد فروش خود قرار دهید. با اینکار به مشتریان خود قدرت انتخاب می دهید. از برنامه های تشویقی مشتریان وفادار بی بهره نمانید. این یکی از مهم ترین شاخصه های فروش در برندهای مطرح دنیاست. با خرید این کالا در خرید بعدی از پنجاه درصد تخفیف بهره مند شوید. این جمله ی معروف براحتی مشتری را برای خرید های بعدی ترغیب می نماید. نیاز نیست برای اینکار حتما صاحب یک برند زنجیره ای باشد، حتی اگر کسب و کار کوچکی دارید، از چنین ترفندهایی برای فروش بیشتر بهره مند شوید.

چگونگی فروش بیشتر
چگونگی فروش بیشتر

افراد بی انگیزه را در صف نیروی فروش خود حذف نمایید. بسیاری از کسب و کارهای موفق برای نیروی فروش خود وقت صرف می کنند  و به او آموزش می دهند که باید برای جذب مشتری و البته راضی کردن او برای خرید جنگید. آن ها باید بتوانند به مشتری کمک کنند تا ترس از تصمیم گیری را پشت سر بگذارد. تک تک کلمات بکار رفته از جانب آن، حتی میمیک صورت و رفتار آن ها بر تصمیم نهایی مشتری و هدف غایی شما یعنی فروش تاثیر گذار است. رقبای شما پا به پای شما به دنبال جذب مشتری اند. یادتان باشد هر چه شما با روش های بازاریابی روز بیشتر آشنا باشید، بیشتر می فروشید.

منبع: تفاهم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا