آخرین اخبارعلمی و فناوری

نشانه های خرابی باتری گوشی شیائومی

 

شرکت شیائومی از باکیفیت ترین باتری ها در گوشی های تولیدی خود استفاده می کند و کاربران این گوشی ها از عملکرد باتری گوشی خود راضی هستند اما خراب شدن باتری گوشی شیائومی یک مشکل عادی است زیرا باتری هر مدل گوشی، ماهیت مصرفی و طول عمر مشخصی دارد. اگر باتری گوشی شما هم علائم مشکوک خرابی را نشان می دهد مثلا گوشی ناگهان خاموش و روشن می شود یا فقط در زمان اتصال به شارژر روشن می ماند، لازم است هر چه سریع تر باتری گوشی خود را تعویض کنید تا مشکل بزرگ تری برای خود گوشی پیش نیاید. در این مطلب می خواهیم چند مورد از نشانه های آسیب دیدگی باتری گوشی شیائومی را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

نشانه های خرابی باتری گوشی شیائومی

نشانه های خرابی باتری گوشی شیائومی قابل تشخیص هستند و خودتان هم به راحتی می توانید این علائم را تشخیص دهید. برخی از نشانه ها در ادامه بررسی می شوند :

خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل

از نشانه های آسیب دیدگی باتری گوشی شیائومی، خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل است. البته هر خاموشی به دلیل ضعیف شدن باتری ها نیست اما اگر چند وقتی است که گوشی شما این مشکل را دارد، باید باتری آن بررسی شود. خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی شما ممکن است در زمانی که شارژ آن کم است، اتفاق بیافتد یا گوشی خاموش شود و دیگر روشن نشود. این علائم، نشان دهنده این هستند که زمان تعویض باتری گوشی است.

روشن بودن گوشی شیائومی فقط در زمان اتصال به شارژر

از دیگر نشانه های خرابی باتری گوشی شیائومی، روشن ماندن گوشی فقط در زمان اتصال به شارژر است و زمانی که سوکت شارژر را از گوشی جدا می کنید، خاموش می شود. این مشکل به دلیل آن است که باتری ضعیف شده است و قادر به نگهداری انرژی الکتریکی نیست. اگر گوشی شما هم فقط در زمان وصل بودن به شارژر روشن است، باید هر چه سریع تر باتری آن را عوض کنید.

زود شارژ خالی کردن باتری

از نشانه های خرابی باتری گوشی شیائومی، زود خاموش شدن آن بعد از شارژر کامل است. ممکن است گوشی خود را به طور کامل شارژ کرده باشید اما بعد از چند دقیقه استفاده کردن از گوشی، متوجه شوید که شارژ باتری به میزان قابل توجهی کم شده است و خیلی زود خاموش می شود. این مشکل هم نشان دهنده ضعف باتری است و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

توصیه می شود برای جلوگیری از مشکل زود شارژ خالی کردن باتری گوشی شیائومی، از شارژر اصل استفاده کنید. قیمت شارژر گوشی شیائومی اگرچه بیشتر از قیمت شارژرهای فیک است، اما طول عمر چندین ساله دارد و آسیبی هم به گوشی وارد نمی کند.

متورم شدن باتری گوشی شیائومی

شما با بررسی ظاهر گوشی هم می توانید متوجه خراب شدن باتری گوشی شیائومی خود شوید. اگر پشت گوشی و در محلی که باتری وجود دارد باد کرده باشد، احتمالا طول عمر باتری به پایان رسیده است. باتری های لیتیوم یونی در اثر استفاده زیاد و شارژ و دشارژر های زیاد خراب می شوند و زمانی که پایان عمر آنها فرا می رسد، سلول های باتری از هم گسسته شده و همین امر موجب متورم شدن آن می شود. باتری باد کرده به هیچ عنوان قابل استفاده نیست و فقط باید تعویض شود.

 داغ شدن بدنه گوشی یا باتری

از نشانه های خرابی باتری گوشی شیائومی، داغ شدن بدنه گوشی یا باتری است. این مشکل زمانی که برنامه ها و بازی های سنگین اجرا می کنید، طبیعی است اما اگر گوشی شما در اثر استفاده معمولی هم داغ می شود، لازم است باتری را عوض کنید.

چک کردن خرابی باتری گوشی با شماره گیری کد

برای تشخیص خرابی باتری گوشی های اندرویدی از جمله شیائومی، می توانید از کدهای مخفی هم استفاده کنید. کد *#*#4636#*#* و انتخاب گزینه Battery Information در اغلب موارد، مشکل باتری را تشخیص می دهد. اگر باتری مشکلی نداشته باشد، در قسمت Battery health کلمه Good را مشاهده خواهید کرد همچنین در این قسمت می توانید دمای باتری را هم که بین 30 تا 40 درجه است، مشاهده کنید.

نرم افزار تست خراب بودن باتری گوشی اندروید AccuBattery

شما برای تست سالم بودن باتری گوشی شیائومی خود می توانید از نرم افزار AccuBattery هم استفاده کنید. این نرم افزار، اطلاعات کلی در مورد باتری گوشی در اختیار شما قرار می دهد اما ممکن است در بعضی از گوشی ها نصب نشود. برای استفاده از نرم افزار AccuBattery، ابتدا باید آن را دانلود کنید و بعد از نصب کردن، چند روز به آن مهلت دهید تا باتری گوشی شارژ و دشارژ شود. در این چند روز، برنامه در زبانه Health، وضعیت سالم بودن باتری گوشی را اعلام می کند.

خرید باتری و شارژر گوشی شیائومی از فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر

در بیشتر موارد، علت خرابی باتری گوشی شیائومی استفاده کردن از شارژرهای تقلبی است به همین خاطر توصیه می کنیم بعد از عوض کردن باتری گوشی خود، از شارژر اصل استفاده کنید. انواع شارژر اصل شیائومی در mobotamir.com موجود هستند که می توانید با اطمینان خاطر از اورجینال بودن آنها، با قیمت مناسب سفارش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا