آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

نحوه برش ورق آهن با گیوتین

 

به طور کلی یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای برشکاری و جداسازی ورق های فولادی نازک بار و ضخیم بار، استفاده از دستگاه برشکاری گیوتین می باشد که انواع مختلفی نیز دارد. همان طور که می دانید ورق سیاه در دو دسته نازک بار و ضخیم بار تولید و عرضه می شود؛ از این رو برش ورق آهن یا سیاه با استفاده از دستگاه گیوتین راحت تر می باشد. البته ممکن است برای ورق های فولادی دیگر روش هایی مانند برش لیزر کاربرد بیشتری داشته باشد. ابتدا باید گفت دستگاه گیوتین شامل قسمت های مختلفی می باشد که از جمله آن ها می توان به بدنه، موتور قیچی، نگهدارنده برش، تیغه دستگاه و کلاچ ارتباط دهنده اشاره داشت.

حال نحوه انجام عملیات برشکاری ورق آهن با استفاده از دستگاه گیوتین به صورتی است که در ابتدا ورق آهن بر روی لبه پایینی دستگاه قرار گرفته و بسته به میزانی که برای برشکاری نیاز است، اضافه شیت را متناسب با لبه بالایی تیغه قرار می دهیم. در مرحله بعدی دستوری را به نگهدارنده ها در جهت نگه داشتن محکم ورق به صورت ثابت می دهیم.

این عملیات با استفاده از استوانه هایی فلزی صورت می گیرد. سپس به وسیله کلاچ ارتباط دهنده، تیغه های برش دستگاه را جا به جا می کنیم که این کار نیز به وسیله دو جک هیدرولیک در اطراف صورت می گیرد. این تیغه ها به تدریج به سمت پایین حرکت کرده و برشکاری ورق انجام می شود. همچنین برای بالا بردن تیغه و بازگشت به قسمت اول، از دو جک هیدرولیک دیگر باید استفاده کرد. در نهایت باید گفت از مزایای برشکاری ورق سیاه با استفاده از گیوتین می توان به سرعت عمل بالا دستگاه، برشکاری ورق های سیاه با طول 6 متری، وجود تکنولوژی cnc، راحتی کار با آن، برش سایر مواد غیر فلزی و هزینه مقرون به صرفه اشاره داشت.

طریقه قیمت گذاری ورق سیاه برش خورده

همان طور که می دانید ورق سیاه در بین سایر ورق های فولادی به علت تولید مستقیم از طریق شمش فولادی و اسلب، قیمت مقرون به صرفه تری دارد؛ اما بیشتر کارخانجات آن را به صورت رول یا شیت فابریک تولید می کنند. حال رول های گرم باید خارج از کارخانه تولیدکننده توسط واحدهای برشکاری مختلف، جداسازی و به شیت تبدیل شوند. قیمت ورق سیاه برش خورده یا قیمت ورق st37 به عوامل مختلفی بستگی دارد و نحوه تعیین آن در ابتدا به کارخانه یا شرکت تولیدکننده آن بازمی گردد. به طور مثال اگر محصولات گرم را از شرکت فولاد مبارکه اصفهان خریداری نمایید، از کیفیت سطح و خواص فوق العاده ای برخوردار می باشند و با وجود نازک بار بودن و در نتیجه سبکی وزن، با ارزش تر از محصولات نازک بار سایر کارخانجات قیمت گذاری می شوند.

از سوی دیگر روش برشکاری ورق سیاه از اهمیت زیادی در طریقه قیمت گذاری آن برخوردار است؛ زیرا شیت های سیاه برش خورده باید لبه های بسیار تمیز و دقیقی از نظر ابعادی داشته باشند. بنابراین اگر این امکانات برای ورق سیاه برش خورده وجود نداشته باشد، سبب کاهش قیمت آن خواهد شد. همچنین باید گفت استفاده از گیوتین برای برشکاری ورق های گرم باعث تعیین قیمت مقرون به صرفه برای ورق های سیاه برش خورده خواهد شد؛ زیرا همان طور که اشاره شد، این دستگاه سرعت بالا و دقت بالایی را برای انجام عملیات به خود اختصاص می دهد، اما در عین حال برشکاری با استفاده از آن هزینه زیادی را در بر نمی گیرد.

ابعاد و ضخامت شیت سیاه برش خورده نیز بسیار در قیمت گذاری آن حائز اهمیت می باشد؛ زیرا ممکن است در برخی مواقع سفارشی بودن ابعاد سبب سخت تر شدن عملیات برشکاری و در نتیجه افزایش هزینه عملیات شود. با این حال باید گفت قیمت ورق سیاه برش خورده بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به کارخانجات تولیدکننده شیت های فابریک گرم می باشد.

سایت آهن اینفو درباره ورق سیاه برش خورده می نویسد:

امروزه در خطوط برشکاری، روش های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند که خود به دو دسته حرارتی و مکانیکی تقسیم بندی می شوند. عملیات های حرارتی با استفاده از اشعه لیزر، گاز، قوس الکتریکی یا پلاسما، وایرکات یا برش سیمی و دستگاه CNC انجام می گیرند و عملیات های مکانیکی با دو روش براده بری و بدون براده بری در برشکاری فلزات صورت می گیرند.

در این بین باید گفت هر روش برای برشکاری شیت ها با جنس های متفاوت انجام می گیرد. به طور مثال برای تولید شیت های برشی سرد و پوششی یا حکاکی بر روی این فلزات، از دستگاه برش لیزر استفاده می کنند که قدرت بسیاری در نفوذ به قطعات فلزی با ضخامت کم دارد و به راحتی می تواند شیت های برشی سرد و پوشش دار را با ابعاد دقیق و لبه های تمیز تولید کند.

سایت alibaba درباره ورق های سیاه می نویسد:

The manufacturing of black metal sheets involves multiple stages. Initially, metal ingots or billets are cast and then rolled into thinner gauges. These sheets can undergo further processing techniques like annealing to enhance malleability and ductility, or tempering to boost hardness and strength. The final product might receive surface treatments such as galvanizing or painting to prevent corrosion and provide a visually appealing finish.

Black metal sheets are a primary raw material for manufacturers seeking a robust, dependable material that can be easily customized to meet specific requirements. They are also favored by businesses aiming to impart a unique appearance to their products, with the black color offering a striking contrast to the traditional silver or metallic hues associated with metal goods. Additionally, owing to their uncoated nature, black metal sheets are particularly suited for applications where a finish is unnecessary or where additional protective coatings will be applied.

ترجمه

ساخت ورق های فلزی سیاه شامل مراحل متعددی است. در ابتدا، شمش‌ها یا بیلت‌های فلزی ریخته‌گری می‌شوند و سپس به گیج‌های نازک‌تر می‌پیوندند. این ورق‌ها می‌توانند تحت تکنیک‌های پردازش بیشتری مانند بازپخت برای افزایش چکش‌خواری و شکل‌پذیری، یا تلطیف برای افزایش سختی و استحکام قرار گیرند. محصول نهایی ممکن است تحت درمان های سطحی مانند گالوانیزه کردن یا رنگ آمیزی قرار گیرد تا از خوردگی جلوگیری شود و ظاهری جذاب ارائه دهد.

ورق های فلزی سیاه یک ماده اولیه اولیه برای تولیدکنندگانی است که به دنبال مواد محکم و قابل اعتمادی هستند که به راحتی قابل سفارشی سازی برای برآوردن نیازهای خاص هستند. آنها همچنین مورد علاقه مشاغلی هستند که با هدف ایجاد ظاهری منحصر به فرد به محصولات خود، با رنگ سیاه تضاد قابل توجهی با رنگ های نقره ای یا فلزی سنتی مرتبط با کالاهای فلزی ارائه می دهد. علاوه بر این، ورق های فلزی سیاه به دلیل ماهیت بدون پوشش خود، مخصوصاً برای کاربردهایی مناسب هستند که در آن روکش غیر ضروری است یا در آن پوشش های محافظ اضافی اعمال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا