آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

پنبه جهان تحت تاثیر خشکسالی و گرما!

ذخایر پنبه جهان تحت تاثیر خشکسالی و گرما در حال کاهش است.به گزارش  پایگاه خبری نقش نیوز به نقل از ایسنا، آب‌وهوای غیرعادی تقریباً تمام بزرگ ‌ترین تولیدکنندگان پنبه در جهان را به ویرانی می‌رساند. در هند، کشوری که بیشترین تولید را دارد، باران‌های شدید و آفات آن ‌قدر محصولات پنبه‌ای را از بین برده‌اند که این کشور در حال واردات منابع مورد نیاز است. موج گرما در چین نگرانی‌ها را در مورد برداشت آتی در این کشور افزایش داده است. در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین صادرکننده این کالا، خشکسالی بیشتر مزارع را ویران کرده است و قرار است تولید را به پایین‌ترین سطح در بیش از یک دهه گذشته برساند و برزیل، دومین صادرکننده بزرگ، با گرمای شدید و خشکسالی مقابله می‌کند که در حال حاضر تولید را نزدیک به ۳۰ درصد کاهش داده است.

نوشته های مشابه

این همزمانی رویدادهای شدید آب ‌وهوایی ناشی از تغییرات آب‌وهوایی باعث شده است که قیمت پنبه تا ۳۰ درصد افزایش یابد. در اوایل سال جاری، به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۱ رسیدند و تهدید کردند که هزینه‌های همه چیز از تی شرت، پوشک، کاغذ و مقوا را افزایش خواهند داد. سرمایه‌گذاران در اوایل این هفته افزایش قیمت پنبه را به عنوان مشکلی بزرگ توصیف کردند و گفتند که امیدوار هستند در نیمه دوم سال شاهد بهبودی باشند.خشکسالی دربرزیل، تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تن از منابع را خشک کرده است. با نزدیک شدن به اتمام برداشت ۲۰۲۱ تا۲۰۲۲ کشور، تولید اکنون به ۲.۶ میلیون تن  یا کمتر خواهد بود. یکی از بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان پنبه برزیل که حدود ۱۰ درصد از سطح زیر کشت این کشور را به خود اختصاص داده است، در مقایسه با فصل قبل، ۲۷ درصد کاهش عملکرد داشته است.

در همین حال، تولید ایالات‌ متحده قرار است در فصلی که این ماه آغاز شد، ۲۸ درصد کاهش یابد. ایالات‌متحده انتظار دارد تولید به پایین ترین سطح از فصل ۲۰۰۹ تا۲۰۱۰ برسد و ذخایر را به پایین‌ترین حد تاریخی برساند ، زیرا خشکسالی آنقدر شدید شده است که دولت ایالات‌متحده آب رودخانه کلرادو را جیره‌بندی می‌کند. ایالات‌ متحده و برزیل با هم نیمی از صادرات پنبه جهان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاهش عرضه جهانی به قدری شدید شده است که بر تقاضا تاثیرگذاشته است. دولت ایالات‌متحده و تحلیلگران کاهش تقاضا را به دلیل کاهش خرید پوشاک و کندی اقتصاد به ویژه در اروپا و آسیا پیش‌بینی کرده‌اند. اندی رایان، تحلیلگر گلوبال مارکتز در نشویل گفت: با این حال، همه نشانه‌ها حاکی از افزایش قیمت‌های پنبه در ماه‌های آینده با کاهش محصولات است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا