آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد؛ طرح‌های محیط زیستی پتروشیمی به ارزش تبدیل شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اجرای طرح‌های محیط زیستی در صنعت پتروشیمی، به یک ارزش تبدیل شده است.

به گزارش نقش نیوز، مرتضی شاه‌میرزایی روز سه‌شنبه در همایش محیط زیست دریایی و تالاب‌ها که همزمان با همایش ملی علوم و فنون دریایی در شهرستان ماهشهر برگزار شد بیان کرد: به عنوان مثال، با عملیاتی کردن پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت، برای کشور به ایجاد ثروت بیشتر تبدیل شده است.

وی گفت:پیش از این، در دهه‌های گذشته، گازهای همراه نفت، زمینه‌های مختلف تخریب محیط زیست را به وجود آورده بود.شاه‌میرزایی با تاکید بر اینکه این صنعت در حوزه محیط زیست خود را سربلند می‌داند افزود: برابر با دستور وزیر نفت، هیچ پروژه‌ای بدون پیوست و مجوز محیط زیستی اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پتروشیمی به یک صنعت، با رفتاری صادقانه تبدیل شده است و می‌تواند همراهی مطلوبی با محیط زیست داشته باشد. شاه‌میرزایی گفت: محیط زیست یک اولویت انکار ناپذیر است و توجه به آن باید همواره در دستور کار صنعت پتروشیمی قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: این صنعت  در اقتصاد کشور از تاثیرگذاری مستقیمی برخوردار است که توسعه آن باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر نفت افزود:اجرایی شدن فازهای توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، امری ضروری است که این اقدامات در چارچوب الزامات زیست محیطی انجام خواهد شد.

صادرات ۱۵ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در پارسال

شاه‌میرزایی با بیان اینکه در کنار حفظ محیط زیست باید توسعه و تقویت اقتصاد کشور نیز مورد توجه قرار گیرد بیان‌ کرد: پارسال بیش از ۱۵ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی صادر شد.

وی ادامه داد: همزمان با نوسانات ارزی که پارسال در کشور ایجاد شد، منابع ارزی حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی باعث ایجاد تعادل نسبی در بازار شد.

وی گفت: از محل منابع ارزی حاصل از صادرات، حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار از این درآمدها به سامانه نیما عرضه شد که تامین کننده بخش مهمی از منابع ارزی کشور را درپی داشت‌.

وی ادامه داد: با تعیین تکلیف فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این صنعت به موضوع بهبود فضای سبز و گسترش هرچه بیشتر آن اقدام می کند.

درصد قابل توجهی از تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی‌های جدید و افزایش اشتغال ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا