آخرین اخبارکارآفرینی

مدیران موفق ، کسب و کار موفق

مصطفی یحیائی - ارشد علوم ارتباطات

مدیران موفق دارای ویژگی‌های هستند که لزوما این ویژگی ها ذاتی نیستند و به صورت اکتسابی نیز می‌توان آن ها را به‌دست آورد.برخورداری از ویژگی‌های شخصی به بهتر شدن شما و تعاملات‌تان با کارمندانتان کمک می‌کند و از شما مدیر موفقی می‌سازد که دیگران دوستدار آن هستند  و از پیروی کردن از او احساس رضایتمندی و خشنودی می‌کنند.هر چه خصوصیات بیشتری از ویژگی‌های مدیران موفق را داشته باشید ، بهتر می‌توانید تیم‌ها را هدایت و رهبری کنید و در کسب و کارتان موفق باشید.یک مدیر موفق باید قابل ‌اعتماد باشد تا به نوعی کارمندانشان نیز بتوانند روی او حساب باز کنند.

نوشته های مشابه

بسیاری از کسب و کارها تنها به یک مدیر کاربلد نیازمندند تا بتوانند مسیر درست را طی نمایند و به سوددهی برسند. مدیران موفق با تجربه و شجاع که به جای ایراد و شکایت از کارمندانشان ، اجازه ی ریسک و خلاقیت می دهند. مدیرانی که به کارکنانشان اجازه ی اشتباه کردن می دهند و با هر نتیجه ای همواره از پرسنل و زیر مجموعه ی خود حمایت می کنند. آرامش و لذت از انجام کار در یک چنین فضای تیمی ، همدلی موج می زند و قطعا موفقیت یکی از دستاوردهای این تیم کاری می باشد. مدیران کاربلد ناجی کسب و کارها هستند.

چرا که مدیران مداخله گر،خودخواه و خود محور ، تیم کاری خود را دچار اضطراب و سردرگمی می کنند و اجازه ی بروز هیچگونه نبوغ و فعالیت را نمی دهند. شما کدام محیط را برای کار کردن انتخاب می کنید؟ حتی اگر در مجموعه ی اول، از حقوق و مزایای کمتری هم برخوردار باشید باز انتخاب اول شما خواهد بود. چرا؟ چون هیچ چیز به اندازه ی مدیرانی که روحیه را از بین می برند، مخرب و هزینه بردار نیست و در محیطی که کارمندان روحیه و انگیزه ی خود را از دست بدهند، هرگز عملکرد خوبی نخواهند داشت.

مدیران موفق و کارآفرین که می توانند ناجی کسب و کارها باشند، با تزریق انگیزه در کارکنانش آن ها را هم به سمت خلاقیت سوق می دهند. آن ها شنونده های خوبی هستند و همواره صحبت های زیرمجموعه های خود را خوب می شنوند و پیشنهادات آن ها را به خوبی ارزیابی می کنند. برقراری روابط دوستانه میان کارمندان، فراهم نمودن یک محیط شاد و پر انرژی می تواند برگ برنده ای برای مدیران موفق باشد و با ایجاد یک اعتماد دوطرفه ، فضای امنی را برای رشد و شکوفایی یک کسب و کار ایجاد نمایند.

مدیرانی که تنها سمت مدیریت را به دوش می کشند، بی اعتمادی را تزریق می کنند. در چنین مجموعه ای هرگز تیم سازی به معنای اصلی خود وجود ندارد و افراد صرفا بالاجبار و از روی انجام وظیفه گرد هم می آیند. قطعا در چنین مجموعه ای نمی توان انتظار پیشرفت های چشمگیری داشت. مدیران، رهبران موفقیت کسب و کارها هستند و هیچکس همچون یک مدیر نمی تواند نقشه ی راه موفقیت را به زیر مجموعه ی خود القا نماید. همانطور که اشاره شد ، تاثیر شگرف مدیریت در هدایت کسب و کارها بر هیچکس و هیچ مجموعه ای پوشیده نیست. اگر یک کسب و کار را به تازگی شروع کرده اید و از اصول مدیریت اطلاعات کاملی ندارید، بدانید که تک تک مطالب مذکور نیاز به مطالعه و یادگیری دارد و به یک مدیر موفق تبدیل شدن هرگز پدیده ای اتفاقی و اکتسابی نیست.

اگر مایلید که در این شرایط اقتصادی و روزهای سخت کسب و کارهای نوپا به موفقیت برسید از فاکتور تعیین کننده مدیران خوب و کاربلد برای کسب و کارتان هرگز غافل نشوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا