آخرین اخبارعلمی و فناوری

لزوم تحقیقات بازار در شرکت های نرم افزاری

  برای یک شرکت نرم افزاری، تحقیق و تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده نقش مهمی در رشد عملی کسب و کار ایفا می کند زیرا به درک رقبا، دسترسی به مشتریان، افزایش سود، افزایش فروش و کمک به ارتقاء سطح بازی بازاریابی کمک می کند.

برای یک شرکت نرم افزاری، تحقیق و تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده نقش مهمی در رشد عملی کسب و کار ایفا می کند زیرا به درک رقبا، دسترسی به مشتریان، افزایش سود، افزایش فروش و کمک به ارتقاء سطح بازی بازاریابی کمک می کند.

هنگام شروع یک تجارت، اصطلاح تحقیقات بازار اغلب توسط شرکت های تجاری دست کم گرفته می شود و نادیده گرفته می شود. برخی فکر می کنند که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند، بنابراین نیازی به تحقیقات بازار نیست. در حالی که دیگران فکر می کنند که کسب و کار آنها سرعت خوبی دارد و هیچ چیز مانع آنها نمی شود، بنابراین، چرا یک تحقیق بازار، چرا باید در آن سرمایه گذاری کرد.

اما، آنها نمی دانند که با اجتناب از چنین تحقیقات بازاریابی، دردسر بزرگی را به تجارت خود وارد می کنند. بدون چنین اطلاعات تحقیق شده، یک شرکت نرم افزاری نمی تواند رشد و توسعه خود را پیش بینی کند. منظورم این است که آنها هرگز نمی توانند عملکرد کسب و کارشان را بسنجند. یک شرکت موفق، شرکتی است که محصول باکیفیت را مطابق با نیازهای مشتریان ارائه می‌کند، شرکتی که فرصت‌های عرضه محصول و خدمات جدید را شناسایی می‌کند، و شرکتی که در مقایسه با رقبای خود چیزی منحصربه‌فرد و خارج از جعبه دارد.

علاوه بر این، شرکت هایی که مفهوم پژوهش بازار را نادیده می گیرند، هرگز نمی توانند در این لیست قرار گیرند. در واقع، با نادیده گرفتن این موضوع، ریسک کسب و کار خود را به حداکثر می‌رسانند. تحقیقات بازار برای یک شرکت نرم افزاری فرآیندی هوشمندانه برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های آماری مربوط به خدمات و محصولات نرم افزاری است. هدف این تحقیق درک، نیازها و خواسته های مشتری هدف شماست.

همچنین، نشان می دهد که چگونه یک شرکت می تواند به طور موثر نیازهای خود را برآورده کند. تحقیقات بازار داده هایی را در مورد مشتریان، استراتژی بازاریابی، رقبا و سایر نیروهای موجود در بازار نرم افزار جمع آوری می کند. با چنین اطلاعات مفیدی می توانید به راحتی به هدف شرکت خود برسید و از رقابت در بازار پیشی بگیرید.

اهمیت تحقیقات بازار

تحقیقات بازار با «نیاز» شروع می شود و با نتایج «رضایت بخش» به پایان می رسد. برخی از حوزه های کلیدی زیر که در آن یک شرکت نرم افزاری می تواند از اهرم چنین تحقیقاتی استفاده کند. به شما کمک می کند تا با محصولات و خدمات جدید به مشتریان جدید برسید.

آیا شرکت شما به اندازه کافی فعال است تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کند؟ داشتن یک پایگاه داده خوب و عظیم مصرف کننده آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. در واقع، گسترش پایگاه داده مشتریان می تواند پیچیده باشد. این تحقیق به شرکت نرم افزار کمک می کند تا تصمیم درستی در مورد محصول و خدمات بگیرد.

مواقعی وجود دارد که فکر می کنید یک برنامه، نرم افزار یا خدمات خاص برای مشتریان مفید است، اما تحقیقات ممکن است با باور شما در تضاد باشد. ممکن است نشان دهد که مشتریان هدف شما به محصول شما نیازی ندارند یا محصول شما در برآوردن نیازهای آنها ناکام است و غیره.

این تحقیق می تواند اطلاعات مشابه مشتری مداری خوبی را نشان دهد که دانستن آنها برای شما مفید خواهد بود. این امر موقعیت شما را در بازار احیا می کند و ورود محصول جدید را کم خطرتر می کند.برای بقا در این بازار رقابتی، این تحقیق به شما در شناخت و تعیین رقیبتان کمک می کند. می توانید با شبکه های بازاریابی، استراتژی مشتری، هویت و سطح عملیات آشنا شوید. این به شما در شناخت نقاطی که در آنها کمبود دارید کمک می کند.

افزایش سود شما

تحقیقات بازار به شما امکان می دهد تا روش های مختلفی را برای به حداکثر رساندن سود خود بدست آورید. همچنین به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مراحل به حداکثر رساندن سود مانند تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری و کشش قیمت را دریافت کنید.به عنوان مثال، تحقیقات بازار در مورد کشش قیمت به شما در تعیین تأثیر افزایش قیمت بر فروش و سود کمک می کند. این نکته بیشتر بر سودآوری تاکید دارد و تمرکز را از افزایش فروش به افزایش سود یک شرکت تغییر می دهد. این به شرکت کمک می کند تا بلندمدت داشته باشد و سود خود را به حداکثر برساند.

از یک شرکت تحقیقات بازار کمک بگیرید و تبلیغات خود را متحول کنید :

شرکت پول زیادی را برای جلب توجه کاربران صرف می کند. یک تحقیق بازار بی نقص به شما کمک می کند تا اثربخشی تبلیغات خود را در بین رقبای خود بدانید. گاهی اوقات، تحقیقات بازار شامل یک تحقیق مقدماتی برای سنجش جنبه های محصولات و خدمات می شود.این همچنین شامل عواملی است که در هنگام تبلیغات بر مشتریان تأثیر می گذارد تا بتوانید مورد نیازترین و مرتبط ترین ویژگی ها را توسط مشتریان تبلیغ کنید.

شما می توانید فروش شرکت خود را با درک خواسته های مشتری، نگرش نسبت به محصولات خود و سنجش اینکه آیا محصول شما مطابقت دارد یا خیر، افزایش دهید. تحقیقات بازار دقیقاً این را به شما ارائه می دهد. شما می توانید بررسی کنید که نیازهای مشتری فعلی شما چیست و می توانید ایده ای برای رسیدن به آن داشته باشید. علاوه بر این، هنگامی که برای این ماموریت ادامه می دهید، ممکن است فرصتی برای تبدیل کاربران به مشتریان قابل پرداخت داشته باشید.

جدای از اینها، تحقیقات بازار به شما امکان می دهد نیازهای کلی صنعت را بشناسید، که در صورت تجهیز به مدیریت صحیح می تواند شرکت شما را با تصمیم گیری های بهتری هدایت کند. با این حال، این فقط یک ابزار بازاریابی است که به شما کمک می کند تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید. از این رو، از این ابزار به عنوان راهنما و مکمل تصمیم گیری هوشمند استفاده کنید.

پژوهش بازار بیشتر به شرکت های نرم افزاری در انتخاب بهترین ابزارها و فناوری ها برای پروژه های خود کمک می کند. تجزیه و تحلیل کامل بازار می تواند تعیین کند که مشتریان شما چقدر تبلیغات شما را دریافت می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا