آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

رکورد روکش آسفالت در هفت سال گذشته شکسته شد

از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن‌ماه، با استفاده از ۱۱ میلیون تن آسفالت در سطح جاده‌های کشور، رکورد لکه گیری و روکش آسفالت هفت سال گذشته جاده‌های کشور شکسته شد.

به گزارش نقش نیوز ، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در مراسم افتتاح ۲۴‌ پروژه‌‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: در دهه فجر امسال، پروژه‌های متعدد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان در سطح کشور بهره برداری شده است.

وی با بیان این که در دهه فجر امسال همچنین عملیات اجرایی پروژه‌هایی به ارزش ریالی قریب به ۷۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است، بیان کرد: طی بیش از ۱۰ ماه گذشته، عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در قریب به 27 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور اجرایی شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان‌ این‌که امسال بالاترین میزان آسفالت در هفت سال گذشته برای روکش جاده‌ها استفاده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حالی از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته ۱۱ میلیون تُن آسفالت در محورهای کشور اجرایی شده است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱، بیشترین عملکرد در سال ۹۵ و به میزان ۱۰ میلیون تن بوده است.
اکبری از پیش‌بینی اجرای ۱۲ میلیون تن آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی تا پایان امسال خبر و ادامه داد: به این ترتیب در سال جاری رکورد هفت ساله اجرای روکش آسفالت محقق شده است.
معاون راهداری سازمان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های استخراج شده از سامانه‌ها، ۶۶۰۰ قرارداد فعال در استان‌های کشور با مجموع اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومان وجود دارد، همچنین سهم مطالبات پیمانکاران قریب به ۱۴ هزار میلیارد تومان است.
اکبری گفت: همچنین ارزش ریالی پروژه‌هایی که در استان‌های کشور در مرحله برگزاری مناقصات و یا آماده‌سازی اسناد مناقصه است، ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
اکبری ابراز امیدواری کرد با جبران بخشی از ناترازی بودجه‌ای یاد شده، عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال آینده ارتقاء یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا