آخرین اخبار

قوانین زائد بخش تعاون را حذف کنید!

یک فعال تعاونی حذف زائد و دست و پا گیر از بخش تعاون را خواستار شد و با تاکید بر کیفی سازی هرچه بیشتر تعاونی ها به جای آمارهای کمّی، ابراز امیدواری کرد: با برنامه هایی که وزیر تعاون برای بهبود و تقویت بخش تعاوندر نظر دارد، این بخش به سهم و جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست پیدا کند.

به گزارش نقش نیوز،هادی ابوی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مزیت‌های بالای بخش تعاون اظهار کرد: ما از طریق بخش تعاون می توانیم به اهداف کلان اقتصاد در کشور دست پیدا کنیم اما به شرط اینکه تشکیل تعاونی، واقعی باشد. اینکه تنها به آمار کمّی تعاونی‌ها توجه کنیم و آمار تشکیل و راه اندازی تعاونی ها در کشور را بالا ببریم و رویکرد ما صرفاً تشکیل تعاونی باشد بدون آنکه به بحث کیفی سازی تعاونی ها بپردازیم به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون دست پیدا نمی کنیم.

امید به ارتقای جایگاه تعاون در اقتصاد

وی سپس به تاکید وزیر تعاون در خصوص تقویت تشکل‌های تعاونی و افزایش سهم این بخش در اقتصاد اشاره کرد و گفت:صحبت های ایشان در خصوص ارتقای سهم این بخش ، بهبود فضای کسب و کار تعاونی و تقویت بانک توسعه تعاون مایه دلگرمی تعاونگران و جای امیدواری است و امیدواریم با برنامه های ایشان این بخش  که سالها مظلوم واقع شده به سهم و جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست پیدا کند.

کاهش مداخلات دولتی و حذف قوانین زائد

این فعال تعاونی، یکی از علل نبود انگیزه برای تشکیل این امر را وجود قوانین دست و پاگیر دانست و با بیان اینکه باید مداخلات دولتی در تعاونی ها به عنوان تشکل های مردم نهاد کمتر و استقلال آنها حفظ شود افزود: تشکیل کمیته مقررات زدایی در بخش تعاون موجب گسترش و تقویت هرچه بیشتر تعاونی ها خواهد شد.
ابوی با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون و تبریک این هفته به تعاونگران از نقش موثر تعاونی‌ها در معیشت آحاد جامعه سخن گفت و افزود: درحال حاضر بخشی از معیشت کارگران به تعاونی ها گره خورده است. تعاونی ها می توانند خدمات ارزان قیمت به جامعه کارگری و بازنشسته و دیگر اقشار جامعه ارائه کنند و دولت از طریق این شبکه ، کالای مورد نیاز آنها را در اختیارشان بگذارد.

پایین بودن هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون
وی به طور خاص به هزینه در بخش تعاون به پرداخت و گفت: اگر هزینه ایجاد شغل را در بخشهای مختلف بررسی و محاسبه کنیم شاید در بخش تعاون این هزینه یکصدم باشد. به عبارتی اشتغالزایی در بخش تعاون کم هزینه است و زودتر به نتیجه می رسد لذا انتظار داریم با توجه به این مسأله و همچنین مزیت‌های بالایی که تعاونی ها دارند، توسعه کسب و کارهای تعاونی در کشور را بیش از پیش شاهد باشیم.

محرومیت تعاونی ها از تسهیلات بانکی

این تعاونگر، مشارکت و کار جمعی را از ویژگی های  این بخش برشمرد و تاکید کرد:برای تحقق اهداف متعالی بخش تعاون باید تعاونی های فراگیر ایجاد کنیم تا در کنار افزایش قدرت رقابت، مسایل اقتصادی هر صنف وگروه برطرف شود.

به گفته وی در حال حاضر تعاونی ها از حمایت مالی و دریافت تسهیلات بانکی محرومند چون بانک ها تسهیلات خود را به بخشهایی می دهند که بازگشت پول در آنها سریعتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا