آخرین اخباراجتماعی

وزیر آموزش و پرورش: ۷۲ هزار معلم  جذب آموزش و پرورش می شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون هماهنگ ملی سال آینده برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برگزار خواهد شد، از جذب ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

به گزارش نقش نیوز ، رضامراد صحرایی امروز در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش سال آینده سیاست راهبردی تقویت مدارس دولتی را دنبال می‌کند، مدارس دولتی در اولویت هستند بنابراین تنوع مدارس کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت:‌ نهضت ارتقاء کیفیت در مدارس راه افتاده است و امروز مهمترین دغدغه این وزارتخانه است.

صحرایی توسعه متوازن را یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: درصدد هستیم که به کمک فرهنگیان مدرسه را دالان اشتغال و زندگی نه دالان صرفاً دانشگاه و دانش تبدیل کنیم، هرچند که دانشگاه و دانش‌ هم مهم است.

وزیر آموزش و پرورش از هدف‌گذاری هدایت 50 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها تا پایان برنامه هفتم خبر داد و گفت: برای تحقق این هدف باید هزار و 500 هنرستان در جوار صنایع بسازیم.

صحرایی بر روزآمدسازی هنرستان‌های کشاورزی، علوم دریایی و سایر رشته‌های تخصصی در هنرستان ها تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم به سرعت رشته‌ها را تغییر دهیم و به روز کنیم.

وی با بیان اینکه آزمون های پایه دهم و یازدهم امسال نهایی بوده و معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه‌ مدنظر است،گفت: در این شرایط حتما کاهش نمره را خواهیم داشت اما نمی‌خواهیم با مردم دورو باشیم،؛ می‌توانیم به جای معدل کتبی معدل کل را منتشر کنیم اما معدل کتبی است که برای راهیابی به دانشگاه اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش جذب معلمان جدید در این وزارتخانه را مورد اشاره قرار داد و افزود: تاریخی‌ترین آزمون استخدامی کشور در سال گذشته برگزار شد که از نظر کمی و کیفی منحصر به فرد بود.

وی با بیان اینکه سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد نظام آموزشی خواهند شد.

صحرایی این میزان جذب را بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت برآورد کرد و گفت: سیاست راهبردی آموزش‌وپروش در سال آینده ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. مدارس دولتی برای ما اصل است. تنوع مدارس کاهش و کیفیت معلمان افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا