آخرین اخبارکارآفرینی

طراحی طلا و جواهر و آشنایی با بازار کار آن

طراحی طلا و جواهر و ماهیت رشته آن مانند بسیاری از رشته های هنری مانند عکاسی ، نقاشی ، مجسمه سازی و … یک هنر منحصر بفرد قلمداد می شود. چون در این رشته با خلق طرح های جدید ، نیاز متقاضیان به طرح های فانتزی و خاص برآورده می شود . از اینرو ذوق و سلیقه داشتن در این شغل بسیار مهم است.

در این راستا ، با روند رو به افزایش قیمت طلا و جواهر در این روزها، نام این فلز گرانبها را بیشتر می شنویم. از سویی آمارها نشان می دهد با افزایش قیمت طلا و جواهر ، بازار آن ها داغ تر شده و روند خرید افزایش می یابد. در کشور ما مصرف طلا و جواهرات در مقایسه با بسیاری از کشورها در رتبه بالایی قرار دارد. بطوریکه ایران ششمین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است. از اینرو ظرفیت خوب و قابل توجهی برای آغاز فعالیت های حرفه ‌ای در زمینه طلا و جواهرات وجود دارد.

یکی از مشاغل پر سود و البته جذاب حوزه ی طلا، طراحی طلا و جواهر است که با توجه به گرایش افراد جامعه بالاخص خانم ها، دارای ظرفیت های قابل توجهی برای اشتغال افراد علاقه مند است، که البته نیاز به خلاقیت و نوآوری در کنار دانش فنی دارد و بسیاری از فعالان حوزه ی طلا و بنکداران علاقه مند به جذب طراحان خلاق و خوش ذوق در این حوزه دارند.

تقریبا قریب به اتفاق افراد می دانند که برای داشتن یک مغازه ی طلا فروشی نیاز به یک سرمایه ی بزرگ و قابل توجهی داریم. اما اگر به کار در این حوزه علاقه مندید، می توانید با فراگیری حرفه ی طراحی طلا و جواهرات در این شاخه مشغول به کار شوید. طراحی طلا و جواهر یکی از شغل های ارزشمند این حوزه می باشد که افراد می توانند با بهره گیری از ذوق و علاقه شخصی خود در این صنعت به پیشرفت های قابل توجهی دست یابند.

نکته ی قابل توجه این است که با انتخاب شغل طراحی جواهرات شما می توانید، وارد دنیای خویش فرمایی و کارآفرینی شوید و اگر به طور حرفه ای در حوزه ی طراحی جواهرات فعالیت کنید، می توانید خود به عنوان یک پیشرو در دنیای مد و فشن شناخته شوید. انعطاف پذیری و آزادی در خلاقیت و البته ساعات کاری منعطف از مزایای این حرفه است.

بیش از هفتاد درصد تولید طلا و جواهر در کشور هنوز بصورت سنتی انجام می شود و هر روز تولیدکنندگان و سازندگان سنتی میل و رغبت بیشتری برای استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته بدلیل کاهش هزینه های تولید ، می آورند . جواهرسازی شغلی محسوب می شود که نیازی به تاسیس مغازه و کارگاه ندارد و افراد می توانند در خانه ی خود در محیطی کوچک مشغول به کار و طراحی شوند. حتی می توانند به وسیله ی کامپیوتر یا لپ تاپ خود طراحی را انجام دهند، با یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی و نرم افزار ماتریکس کار خود را آغاز نمایند. در جواهرسازی دستی، فقط به ابزار ساخت و مواد اولیه نیاز دارید.  دقیقا به همین علت ، عده ی قابل توجهی از افراد علاقه مند به این حوزه، به دنبال کسب مهارت های لازم در این خصوص برای ورود حرفه ای به دنیای طراحی جواهرات هستند تا از این هنر، درآمدزایی نیز داشته باشند.

افراد بسیاری که بطور حرفه ای طراحی جواهرات را دنبال می کنند و به مراحل بالاتری می رسند، می توانند برند شخصی سازی شده خود را راه اندازی کرده و قطعات طلا و جواهر انحصاری خود را طراحی کرده و بسازند. بهترین و مطمئن ترین مسیر برای ورود به حرفه طراحی جواهرات، بهره بردن از دوره های آموزشی حرفه ای است که در مراکز فنی و حرفه ای یا آموزشگاه های معتبر در این خصوص برگزار می شود. شما می توانید بیش از بیست  دوره ی مختلف را در این حوزه بگذرانید و در آن شروع به فعالیت کنید. دوره‌های جواهرسازی شامل رشته‌هایی مثل مخراج کاری، موم کاری، فروشندگی طلا و جواهر، ذوب کردن طلا، مینا کاری، ملیله سازی، نقره سازی، قلم زنی طلا، گوهرشناسی، آبکاری طلا، طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر، گوهر تراشی، ریخته گری و … می‌ شود. شما با ورود به این رشته می توانید با استفاده از طلا، نقره و سنگ های قیمتی و با توجه به استعداد و مهارت های تجاری و دستی خود جواهرات مختلفی را طراحی و عرضه کنید . فروش های آنلاین، هم روش مناسبی برای تجارت در این حوزه است. بعد از طراحی و ساخت زیورآلات می توانید فروش در فروشگاه های کوچک و بزرگ و همچنین بصورت آنلاین، از طریق سایت های فروش، به بازاریابی و فروش محصولات خود اقدام کنید.

سیده مینا دیوبند – سردبیر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا