آخرین اخباریادداشت

صافکاری از مشاغل پولساز دنیا

محسنی – کارشناس اقتصادی

مشاغل زیادی در همه جای دنیا وجود دارند که لزوما نیازمند تحصیلات بالایی نیستند . یکی از این مشاغل پرطرفدار که این روزها  از حالت سنتی به مدرن هم تغییر شکل یافته اند ، صافکاری اتومبیل است. بسیاری از افراد ، صافکاری را بیش از آنکه یک حرفه بدانند، یک هنر می دانند. افرادی که عموما تحصیلات آکادمیک نداشته، اما می توانند با ظرافت کاری خود یک ماشین را دوباره بسازند.

امروزه در هر خانه ای شاهد یک یا دو خودرو برای استفاده افراد خانواده هستیم  و نقش خودروها در زندگی انسان ها بسیار پررنگ شده است. با توجه به افزایش تعداد خودروها به مراتب تعداد تصادفات نیز در خیابان های شلوغ و پر ترافیک افزایش یافته و صدمات ناشی از آن ، بدنه ی خودروها را دچار سانحه می نماید. از اینرو مشاغلی از جمله صافکاری که با خودرو در ارتباط اند ، عموما از درآمد بالایی برخوردارند .

ماهرترین رانندگان و به روزترین و مدرن ترین خودروها در تصادفات رانندگی دچار حادثه می شوند. ایجاد خط و خش و فرو رفتگی در بدنه های خودرو، همواره باعث نگرانی برای صاحبان خودروهاست. چرا که از طرفی باعث افت قیمت ماشین شده و از سویی دیگر ، از نظر دید و زیبایی جلوه ی خوبی ندارد. اینجاست که نقش یک صافکار کار بلد و حرفه ای پررنگ می شود.

صافکاری از شغل های پر طرفدار
صافکاری از شغل های پر طرفدار

درهمین شهر و اطرافمان صافکارهایی وجود دارند که برای مراجعه به آن ها باید هفته ها و حتی ماه ها در نوبت بمانید. افرادی حرفه ای و کار بلد  که این فرورفتگی ها و خط و خش ها را در بهترین حالت ممکن درآورده و بدنه خودرو را کاملا صاف نمایند. بازار کار صافکاری خودرو علاوه بر ایران در سایر کشورهای دنیا نیز بسیار پر رونق بوده و این حرفه را جزء مشاغل پولساز دنیا به شمار می آورند و در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارد. البته این وضع تمام صافکارها نیست. هر چه میزان ظرافت و هنر صافکارها در ریزه کاری های صافکاری ماشین بیشتر باشد،  گفته می شود که فرد صافکار بهتری بوده و افراد تمایل دارند تا خودروی خود را به وی بسپارند. اگر شما هم به کارهای فنی علاقه مندید و به دنبال حرفه ای پردرآمد هستید ، می توانید از همان سال های اول تحصیل این حرفه را آموزش ببینید و در آن کسب درآمد نمایید.

البته این حرفه نیز مانند سایر حرفه ها، خالی از مشکلات نیست. از آلودگی های صوتی محیط کار صافکارها گرفته تا شرایط کاری گرمای تابستان و سرمای زمستان ، همه و همه پیش روی یک صافکار است. علاوه بر این در برابر خودروهای گران قیمت و های لوکس ، نوعی مسئولیت و تعهد نیز به گردن این افراد است که باید کار تحویل داده به صورتی باشد که رضایت مشتری ها را جلب نماید.

در این شغل براحتی می توانید میزان درآمدتان را افزایش دهید. این افزایش درآمد رابطه ی مستقیم با میزان مهارت شما دارد، که البته عامل اصلی افزایش مهارت، دانش و تجربه عملی بالا می باشد که در طول سال ها و البته گذراندن دوره های تخصصی متعدد بوجود می آید. ظرفیت های مختلف مشاغلی از این دست نشان می دهد که برای ورود به بازار کسب و کار و کسب درآمد حتما نیاز به گذراندن مراتب دانشگاهی نیست. کافی است علایق خود را در زمینه های تخصصی بیابید و با پشتکار در آن حوزه کسب درآمد نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا