آخرین اخبارکارآفرینی

ضرورت مهارت آموزی  جوانان در تابستان

مهندس امین رشیدی

مهارت آموزی بهترین راهکار در کاهش بیکاری در جوانان ، خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

نوشته های مشابه

تعطیلات تابستان یک فرصت عالی برای بسیاری از نوجوانان و جوانان است که به بهترین نحو از اوقات فراغت خود بهره مند شوند تا بصورت مستقل و بدون اینکه به تحصیلات مدرسه و یا دانشگاهشان لطمه ای وارد شود به کسب مهارت و البته درآمد بپردازند.

از اینرو در این فصل شاهد کسب و کارهای فصلی و متعددی هستیم که فرصت های کسب و کار متنوعی را نیز در دسترس قرار می دهند و چنانچه همراه با چاشنی مهارت آموزی باشد، قطع به یقین می تواند نقش تاثیرگذاری در ادامه ی فرایندهای زندگی فرد داشته باشد. چرا که علاقه و میل به کسب و کارها با گرایشی مشخص از همین سنین کلید می خورد و مهارت آموزی های اینچنینی ، بارها نقطه استارت کار بسیاری از کارآفرینان مطرح و برتر دنیا شده است.

خوشبختانه در طی سال های اخیر، سنگ و بنای انتخاب مهارت متقاضیان جوان و نوجوان از رونق بیشتری برخوردار شده است و بسیاری از نوجوانان و جوانان به اهمیت این مهارت آموزی در کنار رشته ی تحصیلی دانشگاهی برای ورود به بازار کار واقفند. از اینرو اغلب تلاش می کنند مهارتی را بیاموزند که روی درآمد زایی اش حساب باز کرد. عده ای هم فارغ از رشته ی دانشگاهی و شغلی که دارند باز هم بدنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشترند. روزهای بلند تابستان فرصت مغتنمی برای آن ها نیز به شمار می رود.

از آنجایی که اغلب نوجوانان آشنایی زیادی با فضای مجازی و انواع سایت ها و اپلیکیشن ها دارند، بدست آوردن مهارت هرچه بیشتر در این فضا و فعالیت در شاخه های مرتبط با این فضا از اهمیت دوصد چندانی برخوردار است. از طراحی وب و انواع اپلیکیشن ها گرفته تا تایپ و ترجمه صدها کاربرد دیگر که همواره متقاضیان خود را دارد. جالب است بدانید که مجله فوربس ، طی بررسی لیست 10 شغلی که تا سال 2025 مورد نیاز کشورهای توسعه یافته است، را منتشر کرده است، متخصصین نرم افزار رایانه در صدر آن قرار دارد. چرا که دنیای کنونی دنیای رایانه است و منفعت همه در آن است.

البته این تنها یکی از هزاران مهارت پولسازی است که می توان در تابستان به سراغ آن رفت. اما زیربنای تمامی شرایط مذکور، آموزش کارآفرینی و فعالیت در کسب و کارهای نوپاست و احتمال کارآفرین شدن کسانی که از همین روزهای فراغت خود بهره برده اند و با کارآفرینی و فوت و فن آن آشنا می شوند در آینده، پنج برابر بیشتر از افراد آموزش ندیده است.

چرا که در دنیای کسب و کار ، فراز و نشیب های بسیاری قرار دارد و باید افراد آموزش ببینند که چگونه آن ها را هموار کنند. باید تفکرات جامعه را به سوی اقتصاد جدید ، الگوهای جدید و نوآوری های جهانی همراه ساخت. مهارت آموزی حتی در سه ماهه تابستان آنچنان می تواند به سایر روزهای سال و حتی آینده ی یک فرد تسری یابد که بتواند ایده های ناب خود را در قالب استارتاپ های جدید و خلاق به نمایش گذارد. نوجوانان امروز همان آینده سازان فردا هستند که هرگونه ضعف در پرورش تفکراتشان باعث بوجود آمدن نقصان های بسیار در جامعه خواهد شد.

اینکه بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های برتر اغلب ماه ها برای یافتن شغل مناسب تلاش می کنند، شاید از اهمیت خلا آموزش های کارآفرینی و مهارت آموزی در همین روزهایی که بطالت می گذرد نشات می گیرد. مهارت آموزی، منبع پایدار خلق ثروت و ارزش های اجتماعی است و افراد هر جامعه ای مروج فرهنگ ، روحیه ی رقابت پذیری ، نو اندیشی و پویایی اقتصادی آن جامعه اند.

به جوانان و نوجوانان علاقه مند به مهارت آموزی توصیه می کنیم که قدر گذر زمان در طلایی ترین سال های زندگی تان را بدانید و از هر فرصتی برای کسب مهارت در رشته های مورد علاقه شان بهترین بهره برداری را داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا