آخرین اخباراجتماعی

شکست در انتظار کسب و کارهای فرد محور !

سیده مینا دیوبند - سردبیر

کسب و کارهای فرد محور و تقابل آن با کسب و کارهایی که از شبکه برنامه ریزی منسجم برخوردارند دارای چالش های کمتری هستند  و بالتبع ار موفقیت بیشتری برخوردارند.در این زمینه بهتر است اینگونه بیان نماییم.

نوشته های مشابه

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار نوپا هستید، به چه روشی آن را اداره می کنید؟ حضور شما در محل کسب و کارتان الزامی است و یا اگرهم حضور نداشته باشید ،همه ی فعالیت ها درست و دقیق پیش خواهد رفت. اگر به تمام اصول مدیریت واقفید و البته در استخدام نیروی کارتان درایت لازم را به خرج داده و بهترین ها را گرد هم آورده اید و تا مادامی که شما حضور دارید همه چیز عالی و طبق روال است، مطمئن باشید که یک جای کار می لنگد و منتظر باشید که در صورت عدم حضور شما ، بازده کاری پرسنل تان به شدت کاهش یابد، فروش تان کم شود و تراز مالی تان با افت قابل توجهی روبرو شود.

بله کسب و کارهای فرد محور نه تنها عمر طولانی نخواهند داشت، بلکه از آن جایی که کلیه ی امور فرد محور است و هیچگونه سیستم سازی انجام نشده است ، رشد و توسعه در آن ها به مراتب سخت تر خواهد بود.

در واقع در کسب و کارهای فرد محور، افراد دقیقا نمی دانند که در چه زمانی چه وظیفه ای دارند. از اینرو کارآفرینان جوان که به دنبال توسعه و گسترش کسب و کارشان هستند باید بدانند که تنها از طریق ایجاد یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم می توانند کمک بزرگی به موفقیت هایشان نمایند. در واقع ایجاد یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم به شما کمک می کند ، همه کارها حتی بدون حضور شما به عنوان یک مدیرکاربلد به خوبی پیش رود و علاوه بر آن در رشد دهی  موفقیت سازمان تان نقش عمده ای را بازی کند.

در واقع شما با ایجاد یک الگوی اتوماتیک ، مداخله ی نیروی انسانی را در روند تصمیم گیری های روزانه و اشتباهات ناشی از خطاهای انسانی را به حداقل می رسانید. افراد متخصص در این حوزه بر این عقیده اند که  پس از همکاری با بیش از ده ها هزار کسب ‌و‌ کار مختلف کوچک و بزرگ راهی به جز ایجاد یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم در جهت رشد مداوم و بی توقف کسب ‌و‌ کارها وجود ندارد. حتی یکی از دلایل عمده ی شکست کسب و کارها و یا عدم رشد آن ها را به نبود یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم در مجموعه های کاریشان ارتباط می دهند و به جرات می توان گفت که اکثریت کسب و کارها در ایران از این موضوع متضرر می شوند. عده ای از کارآفرینان جوان در کسب و کارشان مجبورند در جزئی ترین وظایف پرسنل خود نظارت داشته باشند از امور نظافت گرفته تا حسابداری. این دقیقا همان خلاء بزرگ سیستم سازی در کسب و کارهاست.

اگر کسب و کار شما بر مبنای فرد محور اداره می شود، مطمئن باشید که ، در غیاب شما همه ی نیروهای شما درک مشخصی از وظایف محوله ندارند و عمده ی وقت آن ها صرف کارهای زائد و تکراری خواهد شد. در حالیکه ایجاد یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم ، مسئولیت پذیری پرسنل شما ، ارتباطات میان بخش های کاری و ارائه ی خدمات به مشتریان نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد و با گذشت زمان، این امر کیفیت محصولات و خدمات شما را بهبود می‎بخشد.

در کسب و کارهای دارای یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم ، کارهای محوله در یک واحد سازمانی کوچک همچون یک واحد بزرگ با استاندارهای جهانی اداره خواهد شد و این موضوع بطور عکس هم صدق می کند. قطع به یقین کمپانی ها و کسب و کارهای معروف در جهان که در کشورهای متعددی شعبه دارند و هر یک از آن ها به بهترین نحو در حال اداره شدن است ، هرگز فرد محور نبوده  و تحت یک شبکه ی برنامه ریزی منسجم اداره خواهند شد.

شاید به همین دلیل است که کارآفرینان مطرح و موفق جهان به عنوان یک مدیر کارآفرین، اغلب کمتر کار می کنند و بیشترین وقت آزاد خود را صرف افرایش درآمدشان می کنند.آن ها به عنوان یک مدیر موفق نیازی به دخالت در جزئیات و تصمیم‌ گیری‌های کوچک ندارند و این انرژی و توان را در راستای ارتقای شغلی خود در بخش های دیگر صرف می نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا