خراسان جنوبی

سرمایه گذاری بنیاد برکت برای احداث سردخانه در خراسان جنوبی

نقش نیوز-خراسان جنوبی -رضابهنام: رضابهنام-عسگری با بیان اینکه عدم وجود سردخانه یکی از مشکلات خراسان جنوبی است، گفت: بنیاد برکت و هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه احداث سردخانه در این استان سرمایه گذاری خواهند کرد.
«علی عسگری» در حاشیه افتتاح ایستگاه تحقیقات شتر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: خراسان جنوبی مزیت هایی دارد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از چند سال قبل تصمیم گرفت بر روی این مزیت ها سرمایه گذاری کند که یکی از این مزیت ها زنجیره ارزش شتر و دام است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به ایجاد مرکز تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی در بیرجند اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال در حوزه پرورش شتر و دام تاکنون بنیاد برکت در استان ۲۵۰ میلیارد تومان عملکرد داشته است که امیدواریم طرح ها در سال آینده ۲ برابر شود و سرمایه گذاری در این زمینه چندبرابر شود تا خراسان جنوبی را به هاب شتر در کشور تبدیل کنیم. وی ادامه داد: تاکنون با اجرای این طرح ها پنج هزار نفر اشتغال‌زایی شده که امیدواریم سال آینده به ۱۰ هزار نفر در حوزه پرورش دام برسانیم.

عسگری با بیان اینکه عدم وجود سردخانه یکی از مشکلات خراسان جنوبی است، تصریح کرد: بنیاد برکت و هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه احداث سردخانه در این استان سرمایه گذاری خواهند کرد. معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه برای اجرای طرح های احداث مسکن محرومین در این استان اعلام آمادگی کرد و افزود: همچنین بنیاد احسان در تأمین زیرساخت ها و ایجاد اشتغال روستاهای مرزی اهتمام دارد و در موضوع آبرسانی به روستاها امسال برای هزار و ۴۰۰ روستا تعهد داشته ایم که تاکنون آبرسانی به هزار و ۲۰۰ روستا انجام شده است.

وی بیان کرد: سال آینده هم تعهد داریم هزار و ۴۰۰ روستا را آبرسانی کنیم اولویت ما در تأمین زیرساخت ها، اشتغال و آبرسانی روستاهای مرزی است. عسگری در ادامه گفت: یکی از طرح های بنیاد ۱۵ خرداد در بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت است که ۵۰ نقطه در کشور به صورت پایلوت انتخاب شدند که ابتدا در استان قم و خراسان جنوبی اجرا می شود و از خانواده های که بیش از پنج نفر هستند حمایت خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از حمایت این ستاد از درمان زوج‌های نابارور خبر داد و عنوان کرد: امسال درمان ۲ هزار زوج در دستور کار است و سال آینده تعداد بیشتری حمایت خواهد شد و خراسان جنوبی یکی از استان های مدنظر بنیاد ۱۵ خرداد برای حمایت در این زمینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا