آخرین اخبارعلمی و فناوری

رونمایی گوگل از مدل هوش مصنوعی AlphaCode 2

AlphaCode 2 در آزمایش‌های خود در مسابقات برنامه‌نویسی پلتفرم Codeforces به‌طور میانگین 85 درصد بهتر از رقبای خود عمل کرده است.

گوگل روز گذشته از مدل هوش مصنوعی Gemini رونمایی کرد و حالا این شرکت مدل جدید AlphaCode 2 را معرفی کرده که نسخه بهبودیافته هوش مصنوعی کدنویسی AlphaCode با عمر نزدیک به یکسال محسوب می‌شود. AlphaCode 2 از مدل Gemini یا گونه‌های مختلف آن (مانند Gemini Pro) که برای کدنویسی بهینه‌شده قدرت می‌گیرد و طبق گفته گوگل، از نسل قبلی خود بسیار توانمندتر است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، گوگل اعلام کرده که مدل هوش مصنوعی AlphaCode 2 در مسابقات برنامه‌نویسی که در پلتفرم Codeforces انجام می‌شود، به‌طور متوسط 85 درصد بهتر از رقبای خود عمل کرده است.

عملکرد مدل هوش مصنوعی AlphaCode 2 گوگل

AlphaCode 2 می‌تواند چالش‌های برنامه‌نویسی مربوط به ریاضیات پیچیده و علوم کامپیوتر نظری را درک کند. علاوه‌براین، این مدل در میان سایر تکنیک‌های نسبتاً پیچیده، قادر به برنامه‌نویسی پویا است. در برنامه‌نویسی پویا، یک مسئله و مشکل پیچیده به مسائل فرعی کوچک و آسان‌تری تبدیل می‌شوند و AlphaCode 2 زمان اجرای صحیح این استراتژی را به‌درستی تشخیص می‌دهد.

مدل هوش مصنوعی AlphaCode 2 گوگل فرآیند خود برای حل مشکلات را با روی آوردن به خانواده‌ای از «مدل‌های خط‌مشی» که تعدادی نمونه کد برای هر مشکل ایجاد می‌کنند، آغاز می‌کند. سپس نمونه کدهایی که با شرح مشکل مطابقت ندارند، فیلتر می‌شوند و درنهایت، یک مدل امتیازدهی که در AlphaCode 2 وجود دارد، بهترین کد موجود را انتخاب می‌کند.

درنهایت باید اشاره کرد که تمام مدل‌های هوش مصنوعی بی‌نقص نیستند و AlphaCode 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. هوش مصنوعی گوگل ظاهراً به آزمون و خطای زیادی نیاز دارد، عملکرد آن در مقیاس واقعی خود بسیار پرهزینه است و به‌شدت به فیلترکردن نمونه کدهای بدیهی متکی است. همچنین گفته‌شده که انتقال به نسخه‌ای قدرتمندتر از Gemini، مانند Gemini Ultra، ممکن است برخی از این مشکلات را کاهش دهد.

منبع:دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا