آخرین اخباربانک-بیمه-بورس

رشد عملکرد مالی و توسعه ای بانک توسعه تعاون طی سال 1401در تمامی شاخص ها

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با ارائه گزارش عملکرد در مجمع سالیانه بانک گفت شاخص های عملکردی با رشد و بهبودی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه مجمع سالیانه بانک اظهار داشت: این جلسه با هدف بررسی عملکرد و صورت های مالی بانک برای دوره زمانی ابتدا تا پایان سال 1401 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین جهادی ایشان برگزار می‌شود و بانک می تواند تحت هدایت و نظارت این مقام عالی توانمند و متعهد در مسیر رو به پیشرفت حرکت نماید و فرامین مقام معظم رهبری در بخش تعاون و حمایت های شخص رییس جمهور و اعتقاد وافر ایشان به بخش تعاون به عنوان بزرگترین سرمایه معنوی بانک مطرح است.
وی افزود: عملکرد بانک نشان دهنده آن است که بانک بعد از ۱۰ سال از زیان خارج شده و در سال ۱۴۰۲ سودده شده است. رشد منابع و مصارف بانک از شبکه بانکی بالاتر بوده است. مانده منابع بانک در پایان سال 1401 بیش از 529 هزار میلیارد ریال بوده است و رشد 33 درصدی در این بخش رقم خورده است و مانده ناخالص تسهیلات اعطایی در پایان سال گذشته بیش از 559 هزار میلیارد ریال بوده است که موجب رشد 37 درصدی شده همچنین خالص تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۸۵ هزار میلیارد بوده که رشد ۴۸ درصدی داشته و در سال قبل با کنترل نمودن مطالبات غیرجاری( NPL ) این نسبت را که بیانگر شاخص سلامت و گردش مناسب جریان نقد در بانک است، برای اولین بار در طول فعالیت بانک به ۳/۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارائه گزارش عملکرد مجمع سالیانه بانک توسعه تعاون
ارائه گزارش عملکرد مجمع سالیانه بانک توسعه تعاون

شیخ حسینی تاکید کرد: میزان ضمانت نامه های صادره در سال 1401 با رشد 77 درصدی بیش از 147 هزار میلیارد ریال بوده است و میزان اعتبار اسنادی صادره توسط شبکه شعب بانک طی سال گذشته با رشد 168 درصدی از 59 هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.
این مقام بانکی تصریح نمود: سرمایه بانک از 28 هزار میلیارد ریال به 62 هزار میلیارد ریال رسیده است که بارشد بیش از ۱۲۰ درصد همراه بوده و نسبت کفایت سرمایه بانک که پیش از این منفی بوده، مثبت شده و به عدد استاندارد داخلی نزدیک شده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: تعداد مشتریان بانک در پایان سال 1401 از شش میلیون و پانصد هزار نفر فراتر رفته است که در مقایسه با سال پیش از آن رشد 15 درصد رقم خورده است.
وی یادآور شد: درآمدهای مشاع بانک طی سال گذشته با رشد 30 درصدی افزون بر 45 هزار میلیارد ریال بوده است و درآمدهای غیر مشاع نیز با رشدی 78 درصدی بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال گردیده است و سهم درآمدهای غیرمشاع از کل درآمدهای بانک از ۲۴ به ۳۰ درصد افزایش داشته است.
شیخ حسینی گفت: عملکرد بانک توسعه تعاون در ایجاد ترکیب منابع سپرده‌ای به گونه‌ای بوده است که با در پیش گرفتن اصول مشتری مداری و انعقاد تفاهم نامه ها، رشد مناسبی در تجهیز منابع قرض‌الحسنه جاری به میزان 49 درصد و قرض‌الحسنه پس انداز به اندازه 61 درصد رقم خورده است وهمین رشد مناسب تاثیر مهمی در کنترل قیمت تمام شده پول داشته است.
وی اظهار داشت: 67 درصد تسهیلات پرداختی بانک به میزان بیش از 260 هزار میلیارد ریال به بخش تعاون تعلق داشته است و تسهیلات پرداختی سال 1401 در مقایسه با پرداختی سال 1400 با رشد 48 درصدی تحقق داشته است.
شیخ حسینی گفت: به رغم آنکه تسهیلات تکلیفی و حمایتی بانک توسعه تعاون طی سال 1401 با رشد بیش از سه برابری همراه بوده است، بانک توانسته با برنامه ریزی صحیح و تلاش سرمایه انسانی تا حد 84 درصد مجموع تکالیف را اجرایی نماید و در بسیاری از بخشها صد در صد تکالیف اجرایی شده است.
شیخ حسینی در پایان‌گزارش خود مهمترین اقدامات بانک در سال ۱۴۰۱ را تعیین تکلیف ساختمان خدامی و تحویل آن تا پایان سالجاری، تعیین تکلیف و تسویه نقد بدهی کلان شهرداری تهران به بانک بابت صدور اوراق مشارکت قطار شهری ، خروج بانک از زیان ، و رشد شاخص های عملکردی بانک، تعامل و حمایت حداکثری از تعاونی ها و تعاونگران عنوان کرد و در خصوص مهمترین برنامه های بانک در سال ۱۴۰۲ به راه اندازی و بهره برداری از سامانه افتتاح حساب غیرحضوری و پرداخت تسهیلات خرد برخط، رونمایی و اجرای سند تحول استراتژیک بانک مبتنی بر تحول دیجیتال، اجرای پروژه استعداد یابی و جانشین پروری در بانک، توسعه و تکمیل خدمات دیجیتال بانک در حوزه SCF ، امضای دیجیتال، سفته و برات الکترونیک ، سامانه نظارت جامع و هوشمند بازرسی و کشف تقلب ، توسعه تامین مالی از روش های نوین برای تعاونی ها و کاهش زیان انباشته ۲۰ سال گذشته بانک، اشاره کرد.
در این جلسه که با حضور مهدی مسکنی معاون تعاون و علیرضا عسکریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید باقر فتاحی رییس و محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، معاونین و مشاور مدیر عامل بانک و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد گزارش حسابرس قانونی و بازرس مستقل بانک نیز قرائت گردید و اعضای جلسه ضمن استماع گزارش حسابرس، صورت های مالی بانک در سال 1401 را مورد تایید قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا