آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

«ری را» ایران خودرو به بازار می آید

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام این که خودروی کراس اوور ری را در بهمن ماه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید، گفت: تا پایان سال، ۵۰۰ دستگاه از این خودرو به تولید می رسد.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز  ، مهدی رادمنش، با بیان این که محصول ری را با توان مهندسان کشور به ثمر نشسته است، اظهار کرد: این محصول دارای موتور EF7P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.
وی افزود: حداکثر توان موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو مراحل نهایی کالیبراسیون را طی می کند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه افزود: «ری را» در رده کراس اوورهای سگمنت B قرار می گیرد که پرطرفدارترین گروه کراس اوورها محسوب می شود، این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل ۴۳۳۴، ۱۸۰۸ و ۱۶۳۸ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۹۰ میلی متر است.
رادمنش، با بیان این که ری را دارای ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز(BAS) است، یادآور شد: این محصول هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان است.
وی با اشاره به سایر تجهیزات به کار رفته در ری را ، عنوان کرد: نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲ اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از سایر امکانات این محصول است.
به گفته رادمنش، یکی از نکات جالب در ری را چراغ های Cornering یا Turn Light است که با چرخش فرمان یک چراغ دیگر روشن می شود و مسیر مقابل را برای راننده روشن تر می کند، علاوه بر آن ری را دارای چراغ خوشامدگویی در زیر درهای جلو و سیستم Follow Me Home، چراغ در پارکینگ به هنگام قفل کردن است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با اشاره به این که با تغییرات صورت گرفته بر روی موتور ری را، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان و گشتاور افزایش یافته است، گفت: موتور این محصول بر پایه دانش داخلی و با طراحی شرکت ایپکو تولید شده است و می توان گفت یکی از نقاط قوت ری را، قوای محرکه آن است.
وی افزود: یکی از جذابیت های ظاهری ری را، رینگ های سایز ۱۸ اینچ دو رنگ است که برای نخستین بار در محصولات ایران خودرو از این سایز رینگ استفاده شده است، این تایرها در کنار ظاهری اسپرت که متناسب با خودروهای کراس اوور است، مناسب شرایط جاده ای ایران نیز است.
رادمنش، با بیان این که فرآیندهای طراحی و توسعه این خودرو اتمام یافته و فرآیندهای کیفی آن آغاز شده و تامین قطعات در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود ۴۰ دستگاه از این محصول برای موارد طراحی، توسعه و تست های ارزیابی تولید شده و برنامه تولید خودروهای جدید برای صحه گذاری و تایید نوع در دستور کار است.
وی تاکید کرد: ایران خودرو برای تولید این خودرو براساس پلتفرمی آینده نگرانه با قابلیت تولید محصولات متنوعی از جمله ری را کاملا برقی، سرمایه گذاری عظیمی برای احداث خطوط جدید تولید بدنه و مونتاژ کرده است که توان تولید تیراژ بالایی از محصولات این پلتفرم را خواهد داشت.
رادمنش با بیان این که ری را خودرویی است که بیش ترین حجم تغییرات در جهت توسعه را در تاریخ صنعت خودروی کشور دارد، گفت: این محصول تمامی تست های خودرویی را در فرآیند توسعه خود دارد، زیرا محصولی است که از نو متولد شده و دارای پلتفرم، قطعات و تجهیزات جدید است، بر روی این محصول تا مرحله تجاری سازی، حدود ۲۰۰ تست، اعم از تست هایی با الزامات قانونی وکارخانه ای، انجام خواهد شد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر این که مجهزترین ویژگی های برقی و الکترونیکی در خودروی ری را به کار رفته است، بیان کرد: شرکت جتکو که یکی از شرکت های ارزشمند دانش بنیان در حوزه برق و الکترونیک خودرو در ایران است، متولی طراحی و توسعه سامانه رایانه ای کنترل ادوات برق و الکترونیک خودرو (BCM) بوده که این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران انجام شده است.
وی یادآور شد: برای تولید این خودرو، از تکنولوژی های روز دنیا بیش ترین بهره برداری صورت گرفته و در زمینه ایمنی و امنیتی، این خودرو تست های متعددی را پاس کرده و دارای استانداردهای متعددی نیز در این زمینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا