آخرین اخباراجتماعی

رستوران های سیار و ایده های نو

ماشین هایی با کسوت رستوران های سیار که به دنبال کارآفرینی اند و بخشی از ملزومات صنعت غذا را عهده دارند. قدر مسلم بهترین تجربه غذا خوردن به رستوران های شیک و غذاهای گران قیمت محدود نمی شود، بلکه گاهی ایستادن در جلوی ماشین اغذیه فروشی معروف به عنوان یک رستوران سیار که ده ها نفر در صف انتظار آن ایستاده‌اند، می تواند تجربه ای لذت انگیز برای شما به همراه داشته باشد. خوردن یک همبرگر، هات داگ و حتی فلافل در گوشه‌ ای از خیابان می تواند بسیار لذت بخش تر از بسیاری از رستوران های مجلل چند ستاره باشد. البته بسیاری از افراد از چشیدن غذاهایی با این سبک ممانعت می کنند و در تمام طول عمرشان ، یکبار به آن لب نزده اند. جالب است بدانید ، همایش بین المللی به همین نام وجود دارد و همه ساله، در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و طی آن هزاران آشپز از سراسر دنیا در کشور میزبان، حضور به هم رسانده و در طول 5 روز ، بهترین غذاهای خیابانی را پخته و ارائه می کنند. البته پیام اصلی این جشنواره این است که غذای خوب لزوما نباید گران قیمت باشد.ماشین هایی که مجهز به آشپزخانه و یخچال که اغلب با رنگ آمیزی های هیجان انگیز با همکاری چندین جوان با انگیزه در حال خدمت رسانی اند.

در هر صورت جذاب ترین قسمت شب های یک شهر پر جمعیت، خیابان های شلوغ پر از میزهای غذاخوری است که تا دیر وقت مشغول سرویس دهی هستند. در میان آن ها، گروهی که غذایی تازه و ساخته شده از محصولات تازه و یا غذاهایی جدید با ایده های نو را سرو می کنند بدون تردید در مسیر درستی قدم برداشته اند و می توانند درست مانند سایر کسب و کارهای موفق دنیا، مسیر موفقیت را به سرعت طی کنند. البته این کار با تمام محدودیت ها و مشقات پیش رو از مزیت های بی نظیری برخوردار است.

ماشین های غذا فروشی خیلی از مخارج یک رستوران معمولی مثلا کرایه را ندارد و نیازی به نیروی ارائه خدمات در سالن های پذیرایی رستوران ها نیست. از اینرو بسیاری از کارآفرینان جوان، ماشین مواد غذایی را به دلیل گران بودن محل یک رستوران برای کسب و کارشان انتخاب می‌کنند. بدون تردید ریسک های شروع فعالیت رستوران داری با آشپزخانه ای سیار بسیار کمتر از نمونه های دیگر است. برای موفقیت در این شغل به خلاقیت و نوآوری در آشپزی نیاز خواهید داشت تا بتوانید غذاهای خوشمزه و چشم نواز را برای مشتریانتان سرو کنید. البته به یاد داشته باشید که برای داشتن یک کسب و کار موفق در زمینه فروش غذای سیار، شبکه های اجتماعی اهمیت بسیاری دارند تا مشتریان خود را از موقعیت مکانی، زمانی و غذای روز خود مطلع سازند.

آنچه مسلم است ، این است که بسیاری از شیرینی پزی ها و رستوران های معروف دنیا از یک آشپزخانه خانگی ساده شروع کردند، که در صورت فروش خوب آن را به سرعت گسترش داده اند. معروفیت کلید رمز موفقیت یک ماشین سیار غذا ست، که البته شرط پیدا کردن طرفداران وفادار علاوه بر حفظ کیفیت خدمات غذایی، محل فعالیت نیز می باشد. به هر حال همین ون ها، یا کامیونت های کوچک غذاهای سیار از کسب و کارهای کوچکی هستند که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته است و در حال کسب درآمد برای خود و خانواده‌هایشان می باشند.

رستوران های سیار و جذب مشتری
رستوران های سیار و جذب مشتری

اگر شما هم بودجه محدودی دارید یا اینکه قصد شروع به کار به عنوان رستوران جمع و جور در ذهن تان است، حوزه ماشین های سیار، گزینه ای مطلوب است. تنها به یاد داشته باشید که کارآفرینان موفق با قدم‌های کوچک ، مسیرهای بزرگ را طی می کنند. کافی است برای فعالیت در صنعت غذایی ، اصل اول تولید غذای خوشمزه و با کیفیت را به یاد داشته باشید.

اکبرزاده – کارشناس اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا