آخرین اخبارکارآفرینی

راهکارهایی در باره پرورش نوجوان های کارآفرین

میترا اکبری

 

نوشته های مشابه

دوره نوجوانی دوره ای پرتلاطم است و بسیاری از والدین از شور و هیجان نوجوانان خود گله‌مند هستند ولی باید بدانیم این دوره اگر به خوبی مدیریت شود ، می تواند هم برای نوجوان و هم برای جامعه مفید باشد. باید توجه داشته باشیم که نوجوان ما در این دوره سرشار از انرژی و هیاهو است . اگر انرژی اش را در راه درست به کار ببریم و آنان را در مسیر صحیح هدایت کنیم و حمایت خود را از آنها دریغ نکنیم در آینده شما یک فرد با مسئولیت و توانمند تربیت خواهید کرد. در این سن ، نوجوان علاوه بر خصوصیاتی که همگی کم و بیش در مورد  آن می دانیم ، پر از ایده و افکار نو است که می‌تواند برای راه اندازی کسب و کار آینده اش یا ایجاد کارآفرینی مثمرثمر باشد.

بسیاری از کارآفرینان بزرگ در دوره نوجوانی شروع به فعالیت کرده اند و کسب و کاری هر چند کوچک برای خود مهیا کردند و تجربیات بسیاری اندوختند که همین تجربیات باعث موفقیت در کسب و کار آینده شان شده است.  سعی کنید خلاقیت و ابتکارعمل نوجوان خود را محدود نکنید و به آنها فرصت خطا و اشتباه بدهید. ذوق و علاقه آنان را در مسیری درست پرورش دهید و همچنین از ایده های جدید آنان استقبال کنید و به مزیت هایی که می توانند به یک کارآفرین تبدیل شوند ، توجه کنید:

راه‌اندازی کسب و کار در سن پایین: با کسب تجربه ، رئیس خود شده  و برنامه‌های خود را عملی می کنند.

درآمدزایی: درآمد زایی، انگیزه لازم را به آنان می‌دهد که کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند. مهم‌ترین فایده  راه اندازی کسب و کار در دوران نوجوانی، درآمد یا پول نیست، بلکه به تجاربی است که در سن پایین به دست می‌آورند. در آینده این تجارب بسیار ارزشمند خواهد بود و نوجوان با تکیه بر همین تجارب قادر خواهد بود به راحتی کسب و کار خود را مدیریت کند. قبل از هر چیز  به فرزند خود گوشزد کنید همه کسانی که برای اولین بار شروع به کار کردند هیچ چیز در مورد راه اندازی کسب و کار نمی دانستند . همچنین  از چگونگی اداره  کسب و کار اطلاعی نداشتند. سعی کنید  تمرکز نوجوان را  بر روی موضوعاتی بگذارید که از آن هیچ اطلاعی ندارند.  به آنان اطمینان بدهید  که  در این راه اشتباه خواهند کرد و باید از این اشتباهات عبرت گیرند و به آن به عنوان یک فرصت دیگری برای کسب تجربه نگاه کنند.

اعتماد به نفس : اعتماد به نفس نوجوان خود را تقویت کنید و به او اطمینان بدهید زمانی که به سن میانسالی یا حتی کهنسالی برسد کوله باری از تجربه را در اختیار دارد که در هر زمان می‌تواند از تجارب ارزشمند دوران نوجوانی استفاده کند. همواره به نوجوان خود بیاموزید ، خطا کردن و اشتباه کردن فرصتی برای رشد و پیشرفت است و به قولی شکست ، پلی بسوی  پیروزی است.

به فرزند نوجوان خود بیاموزید ، کارهایی را که به آنها علاقه مند است انتخاب کند ، زیرا شروع هر کاری زمانگیر است و ممکن است در ابتدای راه ، آنان را خسته کند. اما اگر کاری را با علاقه شروع کنند ، ارزش وقت را نیز خواهند دانست . این نکته را  همواره در نظر بگیرند که هر شغلی که بر اساس انگیزه و علاقه نباشد شکست خواهد خورد.  از آنها بخواهید برای مسائل و مشکلاتی که پیرامون خود می بینند ، راه حل ارائه دهند.

نکاتی در باره  تربیت  نوجوان های کارآفرین
نکاتی در باره تربیت نوجوان های کارآفرین

شروع به جمع آوری اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که دیگران از آنها استفاده می کنند ، نمایند و ایرادات محصولات را بیابند سپس براساس آن ایده‌پردازی کنند. در مورد پس انداز و سرمایه گذاری از همان دوره کودکی با آنان صحبت کرده و نحوه پس انداز را به آنان آموزش دهید. برای او یک هدف مالی تعیین کنید و از بخواهید در مورد اینکه چگونه می‌تواند این هدف را محقق سازد ، فکر کند . مثل خریدن وسیله ای که دوست دارد.

به نوجوان خود بیاموزید با دید متفاوت به پیرامون خود نگاه کند. کنجکاوی نوجوانان را در مسیری درست هدایت کنید. انگیزه آنان را افزایش دهید و به آنان اطمینان بدهید که شما حامی او هستید. او را  از مشکلات نترسانید و همچنین برای حل مسائل و مشکلاتی که نوجوان در مسیر خود به آنان برخورد خواهد کرد راهکاری با کمک خود نوجوان ارائه دهید.  البته به فرزند خود هدف گذاری و برنامه ریزی را آموزش دهید . از او بخواهید هدف را مشخص کرده و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کند و همه چیز را یادداشت نماید. مهارت های ارتباطی را تقویت کنید.  برقراری ارتباط موثر یک مهارت است ، سعی کنید این مهارت را تقویت کنید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا