آخرین اخباراجتماعی

راهنمای جبران هزینه های تصادف با بیمه بدنه

 

 

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه های خودرو می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی خودرو و البته لوازم جانبی خودرو، خرید این بیمه نامه بسیار توصیه می شود. اما فقط داشتن بیمه برای جبران خسارت کافی نیست چراکه استفاده از بیمه نامه در زمان خسارت با آشنایی کامل از این بیمه نامه در زمان خسارت بسیار مهم است. از این رو در این نوشته می خواهیم نگاه کلی به این بیمه نامه و روش های استفاده از پوشش های این بیمه نامه داشته باشیم.

بیمه بدنه کدام خسارت ها را پوشش می دهد؟

اگر بیمه بدنه دارید حتما می دانید که دو دسته اصلی در این بیمه نامه تحت پوشش می باشند، پوشش های اصلی بیمه نامه و پوشش های اضافی. در پوشش های اصلی آتش سوزی، سرقت کای و حادثه تحت پوشش می باشد. اما برخی از حوادث از جمله حوادث طبیعی و شکست شیشه و … با داشتن پوشش های اضافی در زمان خسارت جبران می شوند.

پوشش شکست شیشه، حوادث طبیعی، پوشش سرقت قطعات بیمه بدنه، استهلاک قطعات، هزینه ایاب و ذهاب و … را می توانید با انتخاب پوشش های اضافی یک بیمه نامه کامل را خریداری نمایید. برای اطلاع از شرایط بیمه بدنه می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimetime.com/car-body-insurance/

در زمان خسارت چگونه از بیمه بدنه استفاده نمایید؟

در بیمه نامه بدنه، حتی اگر مقصر حادثه شما باشید نیز می توانید از پوشش های بیمه بدنه استفاده نمایید.

اگر خودروی شما خودروی نامتعارف باشد، نیز می توانید در جبران مانده خسارت ازبیمه ثالث فرد زیان دیده، بیمه بدنه استفاده نمایید.

برخی از پوشش ها از جمله پوشش کشیده شدن میخ روی بدنه توسط برخی از شرکت ها ارائه می شود که می توانید در زمان خسارت از آن استفاده نمایید.

در استفاده از پوشش های بیمه ای در بیمه بدنه، حتما به میزان فرانشیز شرکت بیمه در بارهای استفاده از بیمه نامه هم دقت نمایید.

  • برای خودروهای فرسوده و قدیمی نمی‌توان بیمه بدنه را خریداری کرد. به عبارتی اکثر شرکت‌های بیمه برای خودروهایی که سنی بالای ۱۰ الی ۱۵ سال دارند، بیمه‌نامه بدنه را صادر نمی‌کنند.

پرداخت خسارت در بیمه بدنه در چه شرایطی انجام می شود؟

  • جبران خسارت‌های وارد شده به بیمه‌گزار حتی اگر به عنوان مقصر حادثه شناخته نشود.
  • جبران خسارت‌های بیمه‌گزار در شرایطی که مقصر حادثه باشد.
  • جبران خسارات بیمه‌گزار در حالتی که به راننده مقصر دسترسی نداشته باشند.
  • در صورتی که خودروی بیمه‌گزار نامتعارف و گران قیمت باشد، بیمه شخص ثالث تمام خسارات را جبران نمی‌کند اما در چنین شرایطی بیمه بدنه می‌تواند بخش قابل توجهی از خسارت‌ها پرداخت نماید.

با توجه به همه مواردی که در شرایط بیمه بدنه گفته شد، و با توجه به ارزش بالای خودروها و هزینه های تعمیر خودرو داشتن بمه بدنه بسیار ضروری می باشد.

استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه تایم

برای استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه از همه شرکت های بیمه، می‌توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید. مقایسه قیمت بیمه بدنه شرکت های بیمه از طریق کارشناسان بیمه تایم به راحتی برای همه بیمه گذاران انجام می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا