خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: لزوم گفتمان‌سازی ۱۱ محصول مزیت‌دار بخش کشاورزی

نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضابهنام: جعفری گفت: ۱۱ محصول کشاورزی ویژه و مزیت دار خراسان جنوبی باید در کشور گفتمان سازی شود. «مهدی جعفری» در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در جهاد کشاورزی امنیت غذایی است و باید با رشد امنیت غذایی به اقتدار غذایی در غرب آسیا برسیم.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به حوزه گسترده  این حوزه ، گفت: این بخش به عنوان یکی از پایه های اقتصادی،۲۸ درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است. جعفری در این راستا بر ضرورت برنامه ریزی منسجم برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تولید محصولات تأکید کرد و افزود: ۱۱ محصول کشاورزی ویژه و مزیت دار خراسان جنوبی باید در کشور گفتمان سازی شود.

وی تصریح کرد: محصولات ویژه خراسان جنوبی تنها در زرشک، عناب، زعفران خلاصه نمی شود بلکه گل نرگس خوسف، پنبه بشرویه، خرمای طبس، انار فردوس، زیتون نهبندان، عسل و بز کرکی سربیشه و شتر هم جزو محصولات ویژه خراسان جنوبی است که مردم انتظار دارند این محصولات کشاورزی ویژه استان گفتمان سازی شود. رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی در ادامه بیان کرد: عسل نیز یکی از محصولات ویژه و مرغوب استان است که به زودی پس از دریافت گواهینامه، عسل این منطقه تبدیل به یک برند کشوری خواهد شد. وی با تأکید بر برپایی میز خدمت و حضور میدانی برای بررسی مشکلات کشاورزان، گفت: همه همکارانم باید نهایت تلاش خود را برای پاسخگویی و کاهش نارضایتی در جامعه هدف انجام دهند و هیچکس برای پیگیری حل مشکل خود نباید پشت در اتاق رئیس و مدیر و معاونان سازمان جهاد کشاورزی معطل بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا