خراسان جنوبی

ستاد اجرایی امام(ره) در فرآوری زرشک خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند

نقش نیوز-خراسان جنوبی- رضابهنام: جعفری خواستار ورود ستاد اجرایی حضرت امام(ره) برای سرمایه گذاری در مگا پروژه فرآوری زرشک، پالایشگاه لبنیات و اتمام پروژه های نیمه تمام بخش کشاورزی در خراسان جنوبی شد.
«مهدی جعفری»در نشست انعقاد چهار تفاهم‌نامه‌ همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با حضور معاون اجتماعی این ستاد در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی تولید می‌شود که بخاطر عدم فرآوری آن در استان خانواده های بسیاری متضرر می‌شوند که خواستار سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مگا پروژه فرآوری زرشک هستیم. پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ایجاد صنایع بسته بندی و سردخانه چندمنظوره در استان، گفت: سالانه ۶۰ هزار تن مرغ و ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می‌شود و ذخایر استراتژیک استان نیز سالانه هزار تن است که نیازمند ایجاد سردخانه زیر صفر و بالای صفر برای نگهداری این محصولات هستیم.

وی نیاز سالانه استان به ۳۶۰ هزار تن نهاده های دامی را اعلام کرد و افزود: اما انباری برای نگهداری نهاده های دامی نداریم که باید سه مجتمع انباری ۱۰ هزار تنی در شهرستان طبس، بیرجند و قاین احداث شود. جعفری ادامه داد: با توجه به ظرفیت دامی استان باید سالانه ۶۰۰ تن شیر در استان تولید شود اما به دلیل نبود زیرساخت های لبنی، ۱۲۵ تن شیر تولید می شود که ۹۰ تن آن به استان های دیگر صادر می شود که درخواست داریم ستاد اجرایی در برای ایجاد پالایشگاه لبنیات در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواستار مشارکت در سرمایه گذاری کشت گیاهان سازگار در اراضی پایین دست سد رزه درمیان و سیاهو سربیشه و ۲ رشته قنات مرزی دشت یردان زیرکوه شد و عنوان کرد: آمادگی واگذاری یک مجتمع کامل با زیرساختها جهت ایجاد یک سایت گلخانه مدرن در استان وجود دارد. وی بیان کرد: طرح نیمه تمام گشتارگاه طیور فردوس با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، کشتارگاه طیور نهبندان با ۶۰ درصد پیشرفت و کشتارگاه دام نهبندان با پیشرفت ۳۰ درصد، کشتارگاه مرغ درمیان با پیشرفت ۸۰ درصد و کارخانه شیر نهبندان به دلیا عدم توانایی خرید تجهیزات آماده مشارکت برای اتمام این پروژه‌ها است.

جعفری در پایان گفت: صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در ۱۱ شهرستان و سه صندوق زنان در استان وجود دارد که هدف ما تامین سرمایه دولت به میزان سه هزار میلیارد تومان است که اگر ۲ هزار میلیارد سهم بنیاد برکت و هزار میلیارد سهم استان و سه هزار و ۱۰۰ میلیارد سهم مشارکت کنندگان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تأمین شود استقلال مالی استان در بخش کشاورزی تأمین خواهد شد.

«حسین امامی» مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: تاکنون با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی، ۳۵ روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و آبرسانی به هفت روستای دیگر تا پایان امسال انجام خواهد شد. وی ادامه داد: با توجه اتمام تفاهم‌نامه‌های قبلی برای آبرسانی به روستاها استان، درخواست داریم تفاهم‌نامه‌های جدیدی به امضا برسد تا بتوانیم بخشی از مشکلات کم آبی روستاییان را رفع کنیم.
امامی با اشاره به هدرفت ۴۰ درصدی آب در خراسان جنوبی به دلیل فرسودگی شبکه‌ها، درخواست کرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این زمینه ورود پیدا کند تا با اصلاح شبکه‌های فرسوده پایداری شبکه‎ها را افزایش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا