خراسان جنوبی

خراسان جنوبی را ویژه ببینید

نقش نیوز-خراسان جنوبی-رضا بهنام:استاندار خراسان جنوبی از وزیر خواست؛ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، خراسان جنوبی را ویژه ببینید. قناعت با ارائه این مطالبه در جلسه دیدار عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در محل وزارتخانه و با حضور حجه الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی انجام شد، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، استانی وسیع، کم برخوردار و با ظرفیت های فراوان است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر مردم نجیب و متدین، محصولات کشاورزی منحصر بفرد و جاذبه های گردشگری فراوان، خراسان جنوبی، ظرفیت های معدنی بکر و قابل توجهی دارد که تاکنون مغفول مانده است.

استاندار، زغال سنگ طبس را بخش اندکی از ظرفیت های معدنی استان برشمرد و تصریح نمود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) می تواند با توسعه سرمایه گذاری های خود در زغال سنگ طبس، به بهره برداری بیشتر از این ظرفیت کمک کند.
قناعت با اشاره به این که خراسان جنوبی، به لحاظ گستره ، سومین استان وسیع کشور است، اظهار داشت: به اندازه همین پهناوری، ظرفیت های بالقوه ای داریم که با ورود شستا می توانند بالفعل شوند.
وی متذکر شد: توقع مردم نجیب استان از دولت این است که کم کاری های گذشته را جبران کند.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به وسعت شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: در همین بحث شیوع بیماری کرونا، طبس به خاطر مسافر پذیری، پهناوری و وسعت، ناکافی بودن خدمات درمانی، بعد مسافت مراکز بخش های از مرکز شهرستان و نیز مرکز استان ، یکی از مناطق در معرض آسیب ما می باشد.
قناعت با اشاره به ناکافی بودن خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز بخش های شهرستان طبس، تأکید کرد: بعد مسافت بخش ها تا مرکز شهرستان سبب شده ، اغلب افراد از مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی و اقدام برای معالجه پرهیز کنند و همین امر هم افزایش آمار ابتلا و فوتی را در طبس به همراه داشته است.
به گفته وی؛ همین آمار بالای فوتی و ابتلا هم شهرستان طبس را در ردیف شهرهای پرخطر کشور قرار داده است.
وی از نیاز شهرستان های فردوس و طبس به دستگاه MRI گفت و خاطرنشان کرد: فاصله 400 کیلومتری عشق آباد تا مرکز استان و هزینه های مترتب بر این موضوع، دسترسی مردم را به MRI سخت کرده و لزوم راه اندازی این ظرفیت در طبس را دو چندان نموده است.
حجه الاسلام والمسلمین نصیرایی نیز در این دیدار به نیازهای حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: شستا باید از ظرفیت های معدنی طبس به خوبی استفاده نماید.
نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که طبس خاستگاه 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور است، خاطرنشان کرد: زغال سنگ می تواند اقتصاد شرق کشور را متحول سازد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در پایان به برنامه وزارتخانه مبنی بر یکپارچه سازی زنجیره فولاد اشاره کرد و درخصوص پیگیری مطالبات مطرح شده قول مساعد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا