خراسان جنوبی

اخذ مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای شهرستان طبس

نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضابهنام:ملانوری گفت: با ورود هلدینگ های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید این پژوهشگاه، کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد.
«حمید ملانوری» در دیدار امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس، اظهار کرد: شهرستان طبس، ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه معدن و ذخایر معدنی دارد که وجود 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور در این منطقه، نمونه ای از این نعمت خدادادی است. استاندار خراسان جنوبی به محصولات کشاورزی متعدد و متنوع این شهرستان اشاره کرد و گفت: طبس با وجود جاذبه های طبیعی متعدد، پایگاه بزرگی در حوزه گردشگری می باشد که بسیار حائز اهمیت است. به گفته وی؛ عدم توجه به ظرفیت های این منطقه، استان و حتی کشور را متضرر می سازد. وی با تأکید بر این که هر کجا فرصت هست، تهدید و چالش هم وجود دارد، متذکر شد: طبس با وجود چنین ظرفیت هایی، می تواند از مناطق کاملاً برخوردار و با امکانات رفاهی مطلوب باشد. ملانوری ادامه داد: ما معتقدیم اگر امکانات و توان خود را به این سمت معطوف کنیم که ظرفیت های موجود هر منطقه فعال شوند، این پتانسیل ها می توانند خود به خود توسعه ایجاد کنند، اما متأسفانه استان هنوز نتوانسته ظرفیت های موجود خود را فعال کند. وی با اشاره به اقدامات یک سال گذشته استان در راستای فعال سازی ظرفیت ها، تأکید کرد: با ترغیب بخش خصوصی و دولتی، به طور جدی برای توسعه معادن زغال سنگ طبس اقدام شده و به اذعان افرادی که به این موضوع ورود کرده اند، ظرف یکی دو سال آینده، اشتغال و تولید در این زمینه تا دو برابر افزایش خواهد یافت. به گفته وی؛ این افزایش تولید و اشتغال می تواند در شهرستان طبس تحول ساز باشد. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با ورود هلدینگ های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید پژوهشگاه زغال کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد. ملانوری اظهار داشت: سرمایه گذاران را مکلف کردیم که در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به احداث بیمارستان، مرمت بناهای تاریخی و … اقدام نمایند که نتایج خوبی هم به همراه داشته است. وی متذکر شد: با وجود زیرساخت های فرودگاه و راه آهن، طبس شهرستان استراتژیک، مهم و ارزشمندی برای استان و کشور می باشد، لذا توجه به این منطقه ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مشکلات استان، دغدغه اصلی ماست، اظهار داشت: تمامی مسایل در سطح استانی و ملی به طور مستمر پیگیری می شود. ملانوری افزود: مواردی که در این جلسه به عنوان مشکلات حوزه آموزش و پرورش مطرح شد، به طور ویژه پیگیری می شود و جهت انجام به حوزه های متولی ارجاع خواهد شد. وی از پیگیری های صورت گرفته برای تأمین MRI، اتوبوس آمبولانس، اورژانس هوایی و … طبس گفت و تصریح کرد: آشیانه بالگرد اورژانس بنا به قولی که داده بودیم، در حال ساخت و تکمیل است. امام جمعه طبس در ابتدای این دیدار از مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان گفت و تکمیل سالن همایش آموزش و پرورش، تأمین تجهیزات نمازخانه های مدارس، اتمام پروژه سالن ورزشی شهدای معلم با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و … را از جمله این مشکلات برشمرد. حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» با اشاره به وسعت شهرستان و تعدد گردشگران و مسافران، لزوم توجه به محورهای مواصلاتی طبس را نیز متذکر شد. جعفریان مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس هم ضمن تشریح شرایط موجود، از توفیقات این حوزه گفت و اظهار داشت: با توجه به اقدامات درخوری که صورت گرفت، مرکز گفتمان سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در طبس راه اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا